Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
10. december 2007 - 13:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hardware buttons i .NET CF

Halløj..

Jeg skal gerne have udført nogle events når jeg klikker på hardware knapperne på min PDA.

Hvis jeg laver en hel tom solution og smider lidt message boxes ind, som vist her:

            if ((e.KeyCode == System.Windows.Forms.Keys.Up))
            {
                MessageBox.Show("Hej");
            }
            if ((e.KeyCode == System.Windows.Forms.Keys.Down))
            {
                MessageBox.Show("Hej");
            }
            if ((e.KeyCode == System.Windows.Forms.Keys.Left))
            {
                MessageBox.Show("Hej");
            }
            if ((e.KeyCode == System.Windows.Forms.Keys.Right))
            {
                MessageBox.Show("Hej");
            }
            if ((e.KeyCode == System.Windows.Forms.Keys.Enter))
            {
                MessageBox.Show("Hej");
            }

Er der ingen problemer.. Min messagebox bliver fint vist.

Men lige så snart jeg har en hvilken som helst control i min form, kan jeg ikke bruge knapperne mere..

Jeg vil tro det er fordi den overrider mit onclick event med noget der gør at jeg kan skifte focus mellem mine elementer. Blandt andet kan jeg ved at trykke på enter, aktivere mit button event.

men hvordan løser jeg det?
Avatar billede sherlock Nybegynder
10. december 2007 - 13:47 #1
property KeyPreview = true på din form.
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
10. december 2007 - 14:16 #2
Ok.. Nu virker det godt nok.. men aktivere stadig min button i programmet når jeg trykker på enter.. Kan jeg ikke få den til helt at ignorere mine controls når jeg trykker på dem?
Avatar billede sherlock Nybegynder
10. december 2007 - 14:42 #3
Er AcceptButton i din form sat?
Den skal være tom (NULL).
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
10. december 2007 - 14:45 #4
Den er ikke sat.. Acceptbutton er ikke med i CF
Avatar billede sherlock Nybegynder
10. december 2007 - 15:06 #5
Så prøv at override KeyUp og sæt Handled = true når der trykkes Enter.
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
04. marts 2008 - 09:26 #6
smid svar for points sherlock :)
Avatar billede sherlock Nybegynder
04. marts 2008 - 10:05 #7
:)