Avatar billede 2c Nybegynder
10. december 2007 - 06:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken database

Hej

Jeg har overtaget et program skrevet i pascal. Jeg er ikke så ineteressert i programmet, men til programmet hører en database. Databasen ligger i en fil med endelesen .db.

Nogen der ved hvilket program jeg kan bruge til at åbne sådan en fil?
Avatar billede 2c Nybegynder
10. december 2007 - 07:08 #1
Har fundet ud af at det nok er en paraox database.

Så for at præcisere. Nogen der ved hvordan man konvertere sådan en til en csv fil, eller ligende?
Avatar billede supertekst Ekspert
10. december 2007 - 14:19 #2
Måske kan følgende hjælpe:

Datakilder du kan få adgang til
Vis alt
Skjul alt
Microsoft Office omfatter drivere, som du kan bruge til at hente data fra følgende datakilder (datakilde: Et gemt sæt af "kildeoplysninger" , som bruges til at oprette forbindelse til en database. En datakilde kan omfatte databaseserverens navn og placering, databasedriverens navn og de oplysninger, som databasen skal bruge, når du logger på.):

Microsoft SQL Server OLAP (OLAP: Databaseteknologi, der er udviklet specielt til forespørgsler og rapporter fremfor behandling af transaktioner. OLAP-data organiseres hierarkisk og gemmes i kuber fremfor tabeller.) Services (OLAP-provider (OLAP-provider: Et sæt software, der giver adgang til en bestemt type OLAP-database. Denne software kan omfatte en datakildedriver og anden klientsoftware, der kræves for at etablere forbindelse til en database.))
Microsoft Access
dBASE
Microsoft FoxPro
Microsoft Excel
Oracle
Paradox
SQL Server
Databaser med tekstfiler
Tredjepartsudbydere
Du kan bruge ODBC-drivere (Open Database Connectivity (ODBC)-driver: En programfil, der bruges til at oprette forbindelse til en bestemt database. Hvert databaseprogram, f.eks. Access eller dBASE, eller hvert databasestyringssystem, f.eks. SQL Server, kræver sin egen driver.) eller datakildedrivere (datakildedriver: En programfil, der bruges til at oprette forbindelse til en bestemt database. Hvert databaseprogram eller -system kræver hver sin driver.) fra andre forhandlere, når du skal bruge oplysninger fra de datakilder, der ikke er angivet her, inkl. andre typer af OLAP-databaser. Du kan få vist yderligere oplysninger om andre drivere i filen xlreadme.htm. Oplysninger om installation af en ODBC-driver eller datakilde, som ikke er opstillet på en liste her eller nævnt i filen xlreadme.htm, finder du i dokumentationen til databasen eller ved at kontakte leverandøren af databasen.

Guiden Dataforbindelse giver også adgang til en datakilde, som kaldes en datahentningstjeneste. En datahentningstjeneste er en webtjeneste, som er installeret på Windows SharePoint Services for tilslutning til og hentning af data. En datahentningstjeneste kan give adgang til følgende datakilder:

lister og dokumentbiblioteker på Windows SharePoint Services
Microsoft SQL Server
Microsoft Business Solutions
Avatar billede 2c Nybegynder
04. april 2012 - 21:22 #3
Tak for din kommentar. Smid gerne et svar, så du kan få point.
Avatar billede supertekst Ekspert
04. april 2012 - 23:02 #4
Selv tak ...