Avatar billede mikkelk Nybegynder
09. december 2007 - 20:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rediger i read-only ADO recordset

Ja, ok. det giver jo sig selv at det ikke er nogen god ide, men det er nu alligevel lidt det jeg skal.

Jeg har et readonly ADO recordset som jeg eksporterer til en tekstfil således:
TextFile.Write (rs.GetString(adClipString))
Det fungerer glimrende.
Nu er situationen bare den at jeg skal ind og rette i 2 kolonner(ud af 25) i dette recordset før jeg laver udtrækket. Rettelserne skal ikke gemmes i databasen.

En af metoderne ville selfølgelig være at loope mit recordset igennem og skrive en linie ad gangen til tekstfilen, men da der er tale om en del data vil jeg helst undgå dette. Er der nogen gode ideer til hvordan jeg ellers løser dette?

/Mikkel
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 07:38 #1
Skriv til en temp-tabel, kør din opdateringsforespørgsel eller loop posterne igennem, lav dine rettelser og så eksporter dette nye recordset!~)
Avatar billede mikkelk Nybegynder
10. december 2007 - 08:14 #2
Doh! Takker! Nogle gange burde man jo bare slå sig selv :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 08:46 #3
!~)