Avatar billede leif Seniormester
09. december 2007 - 18:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Find postnr og sæt bynavn

Hej,

Jeg har et view med alle postnumre i Danmark.

Til det vil jeg gerne have en agent som finder der postnummer som er sat i dokumentet i viewet og tager Bynavnet og sætter ind i dokumentet.

Jeg har prøvet med:
_key := Postnummer;
_list1 := @DbLookup( "" : "NoCache" ;"":""; "(postnummer)" ; _key ; 2 );

FIELD Bynavn := _list;

Men så får jeg bare:
Server error: Entry not found in index

Hvad kan jeg have gjort galt ?

/Leif
Avatar billede leif Seniormester
09. december 2007 - 18:54 #1
Sorry, selvom jeg ændrer

_list1 := @DbLookup( "" : "NoCache" ;"":""; "(postnummer)" ; _key ; 2 );

til:

_list := @DbLookup( "" : "NoCache" ;"":""; "(postnummer)" ; _key ; 2 );

Så ændrer det ikke noget
Avatar billede jogii Nybegynder
09. december 2007 - 18:59 #2
Først: _list eller _list1 ?

Dernæst, vær sikker på at din oversigt "(postnummer)" er sorteret på først kolonne.
Avatar billede jogii Nybegynder
09. december 2007 - 19:00 #3
nå, du nåede at rette ... så check sorteringen
Avatar billede leif Seniormester
09. december 2007 - 19:09 #4
Dobbelttjecket at der er sortering på kolonne 1
Avatar billede leif Seniormester
09. december 2007 - 19:12 #5
:-) Jeg opdagede lige at mit postnummer i oversigten var Number men Postnummeret på dokumentet var Text, hvis jeg ændrede Viewet's kolonne 1 til @Text(postnr) så ser det ud til at virke
Avatar billede leif Seniormester
09. december 2007 - 19:23 #6
Smid et svar, du guidede mig der frem
Avatar billede jogii Nybegynder
09. december 2007 - 19:51 #7
nå ja, det ville nok have været det næste jeg ville have foreslået alligevel :-)