Avatar billede dennisn Nybegynder
12. juni 2001 - 18:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Redirect af fil

Jeg har en fil på min side som jeg ikke vil have folk skal kunne downloade (fra andre end min side),
eller stjæle linket.
Kan det lade sig gøre at redirect til min side (hovedsiden) hvis nu der er en der klikker på filen og vil downloade den fra en side der ikke er min ??
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2001 - 18:29 #1
Du kan jo lave en fil, som hedder redirect.asp og så oprette en database, med felterne ID og URL. I URL skriver du bare filens fulde url, og så downloader du ved at skrive redirect.asp?id=1

I filen henter den ¨så det post, som du har angivet ID\'et på, og redirecter dig til filen. Før den gør det, checker den, at klicket kommer fra din side.

Forvirret?
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
12. juni 2001 - 18:30 #2
Jeg vil anbefale dig at Streame filen og så lave noget ala dette:

If Request.ServerVariables(\"HTTP_REFERER\") = \"http://dinside.dk/linkliste.asp\" Teen

\'Stream filen
Else
Response.write(\"Hov du skal sq da ikke hugge min fil!!\")
End if

En streaming kunne se sådan her ud (Eksemplet er med en gif.):
<%
Dim objStream
Set objStream = Server.CreateObject(\"ADODB.Stream\")

  objStream.Type = 1 \' Her sætter vi at det er en binær fil
  objStream.Open
  objStream.LoadFromFile \"C:\\sti\\udenfor\\webscope\\filnavn.gif\"
  Response.AddHeader \"Content-disposition\",\"filename=Navnpåfil.gif\"

  \' Hvis du bruger jpeg er det her det skal ændres....
  Response.ContentType = \"image/gif\"
  Response.BinaryWrite objStream.Read

  objStream.Close
  Set objStream = Nothing
%>

Det er vigtigt at filen ligger udenfor webscope ellers kan man jo bare skrive URLen.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2001 - 18:40 #3
Jeg skal bruge det samme.
Skriver mig lige på så jeg modtager emails omkring dette spørgsmål