Avatar billede christianhp Nybegynder
07. december 2007 - 21:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan justerer jeg dette upload-script?

Jeg har oprettet en upload.php, og den virker, men jeg har brug for at justere den. Jeg har prøvet en kollosal mængde forskellige scripts, men den her er den eneste, der har virket, så derfor har jeg behov for at justere den. Jeg har selv prøvet, men er ikke nok hjemme i PHP til at kunne få det til at virke.

To problemer:

Det vigtigste er, at jeg kan specifere, hvilke filtyper, der må uploades (jpg, gif, png, mp3, 3gp, mov, wma, doc, txt, evt plus flere). Eller i hvert fald få speciferet, hvilke der IKKE må uploades (exe, php, etc)

Dernæst virker formen ikke rigtigt efter hensigten. Jeg kan godt uploade, men allerede når jeg går ind på upload siden, står der:

Your files, were uploaded succesfull
go back

Hvilket jo er forkert, eftersom jeg ikke engang har nået at vælge filer.

upload.php ser således ud:

<form action="upload.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
<p>Pictures:
<input type="file" name="pictures[]" />
<input type="submit" value="Send" />
</p>
</form>

<?php
//places files into same dir as form resides
foreach ($_FILES["pictures"]["error"] as $key => $error) {
  if ($error == UPLOAD_ERR_OK) {
      move_uploaded_file(
        $_FILES["pictures"]["tmp_name"][$key],
        $_FILES["pictures"]["name"][$key]
    ) or die("Problems with upload");
  }
echo "Your files, were uploaded succesfull";
echo "<br />";
echo "<a href='uploadform.php'>go back</a>";
?>

Som sagt: Det vigtigste er, at jeg kan specifere, hvilke filtyper, der kan/ikke kan uploades. Og det bliver nødt til at blive i det her script, da ingen andre har virket.

Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe mig.
Avatar billede zips Juniormester
07. december 2007 - 21:59 #1
Måske kan du finde dine svar i dette upload script, eller også bruge det. http://hypersilence.net/silentum_uploader.php
Avatar billede christianhp Nybegynder
07. december 2007 - 23:09 #2
Jeg har nu installeret det, og har fået en positiv melding på et billede, jeg forsøgte at uploade. Men der ligger desværre intet billede på min server.
Avatar billede christianhp Nybegynder
07. december 2007 - 23:15 #3
Jeps, så lykkedes det, det var bare lige biblioteket, der var forkert! Tak for linket, fatter ikke, at jeg ikke er stødt på det endnu :).
Avatar billede zips Juniormester
07. december 2007 - 23:19 #4
Begge filer ligger i samme mappe og en under mapper med navnet files som har skrive rettigheder?  har du ændret mappe navnet i filen uploader.php skal mappen være det navn du har valgt.
Avatar billede christianhp Nybegynder
08. december 2007 - 02:18 #5
Jeg havde begge filer i mappen /upload og jeg havde en undermappe, der hed /files (med skriverettigheder). Men det fungerede ikke, så jeg ændrede bare destinationsmappen til "/", og nu fungerer det fint. Jeg vil gerne give dit point, fordi jeg har brugt VIRKELIGT lang tid på at finde et upload-script, som fungerede, men jeg er ikke lige med på, hvordan det fungerer?
Avatar billede zips Juniormester
08. december 2007 - 04:26 #6
Et svar ;-)
Avatar billede zips Juniormester
08. december 2007 - 14:19 #7
Ups var lige lovlig træt siden jeg gav en kommentar som skulle være et svar ;-)
Avatar billede christianhp Nybegynder
08. december 2007 - 16:38 #8
Det var også sent! :)
Avatar billede zips Juniormester
08. december 2007 - 17:47 #9
Tak for point ;-)