Avatar billede dytti Novice
07. december 2007 - 18:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Blinkende link

Jeg har før stillet spørgsmål vedr. link som blinker http://www.eksperten.dk/spm/808815
Her fik jeg god hjælp.

Desværre kan jeg ikke få det til at virke.

Så fandt jeg dette lille script. Det virker på en helt blank side ( C:\hjemmesider\fiskegutterne\Untitled-11.html ), men ikke på min hjemmeside ( http://www.fiskegutterne.dk/ )

Script som lægges i <head> sektionen:
<script>
var i=0;
function blinkenderlink(){
i++;
if (i==1) Farbe = "#FF0000"
if (i==2) Farbe = "#0000FF"
if (i==3) Farbe = "#009900"
if (i==4) Farbe = "#000000"
if (document.all) {
blink.style.color=Farbe
blink2.style.color=Farbe
} else {
document.getElementById('blink').style.color = Farbe
document.getElementById('blink2').style.color = Farbe
}
if (i > 3) i = 0
setTimeout('blinkenderlink()', 100)
}
</script>

Linkkode:
<a href="forsjov.html" id="blink" name="blink">bitte klicken</a>

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor det ikke virker?

Er der en snild måde at lave blinkende link i dreamweaver?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. december 2007 - 18:48 #1
Hvor er dit link ....?
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2007 - 20:49 #2
Lige 2 korte bemærkninger:
Husk, at man markerer hvilken del af et tekststykke som er link, ved at lade det være understreget, på en eller anden måde. Fordi, hvordan skulle man ellers kunne se, hvad der er link på et website?
Og alt som IKKE er links, skal helst IKKE være understeget. Fordi, hvordan skulle man ellers kunne se, at det ikke er et link?

Det er bare noget som hedder "Usability" - altså brugernes tilgængelighed og forståelse af dit website. Ellers er det til at blive træt og forvirret af, og man surfer hurtigt væk fra websitet...

Tja, det var bare en venlig bemærkning. :-)
Avatar billede dytti Novice
08. december 2007 - 12:43 #3
fotograf - ja det var noget rod jeg fik lavet der:-)
Her er den blanke side med blinkende link http://www.fiskegutterne.dk/blink.html

Og her er siden hvor det ikke virker http://www.fiskegutterne.dk/ (testlink øverst til højre)

extend - Jeg har tænkt på understregningen af link. I første omgang syntes jeg at det var pænest uden understregning, men jeg kan også godt forstå dit synspunkt.
Jeg overvejer at ændre det.
Tak for venlig konstruktiv kritik :-)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. december 2007 - 13:32 #4
Jeg tror din CSS overskriver javascriptet, du kunne jo evt. oprette nogle link specifikationer i din CSS som ikke indholdte noget. Det var den vej jeg ville prøve.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2007 - 16:34 #5
Off-topic vedr. "Usability" for dine links:

Hvis du ikke ønsker en fuld understregning af dine links, så prøv evt. prøv at give dine links denne lille fætter:

a{
    border-bottom-style: dashed;
}

Den gør, at dine links får en stiplet linie i stedet for, og dermed virker mindre dominerende - og alligevel viser du dine besøgende hvad der er links, og hvad der er alm. tekst. :-)
Avatar billede dytti Novice
10. december 2007 - 10:04 #6
Fotograf - Jeg havde nok på fornemmelsen at det var CSS som drillede. Jeg prøver at ændre det.

extend - Super!!

Lægger i begge et svar, så deler jeg point.
Tak for input
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. december 2007 - 16:38 #7
OK --- fint at du fik det til at virke.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 17:30 #8
Ellers tak, men jeg har jo ikke bidraget til løsningen. :-)
Avatar billede dytti Novice
10. december 2007 - 17:41 #9
Takker alligevel jer begge for input :-)