Avatar billede kroholt Nybegynder
07. december 2007 - 17:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skjule underrapport

Er det muligt at skjule en underrapport, hvis denne er tom. dvs. ikke vise underrapportens labels /kolonneheaders.
Avatar billede terry Ekspert
07. december 2007 - 17:13 #1
if the sub report is linked to the main report isnt it hidden if there is not data?
Avatar billede kroholt Nybegynder
07. december 2007 - 17:17 #2
Nej, kolonne overskrifter og labels vises stadig
Avatar billede terry Ekspert
07. december 2007 - 17:17 #3
as far as I can see if there is no data then the sub report is alwasy empty, but I may be wrong
Avatar billede kroholt Nybegynder
07. december 2007 - 17:22 #4
Sagen er den, at underrapport er ikke tom, men grundet et filter i linket i main reporten kan den vaere tom. E.g. udvalgte medlemsnumre vises i underapporten. I  main rapporten for et enkelt medlem skal underrapporten kun vises, hvis mainrapport medlems numret findes i underrapporten.
Avatar billede terry Ekspert
07. december 2007 - 17:51 #5
is it posisble to see the dB? I understand what you mean but I would like to see how the report is made.

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede kroholt Nybegynder
07. december 2007 - 18:09 #6
Det er jeg desvaerre ikke istand til. Logikken er baseret på fanen data. hvor sourceObejct er er underrapport og linket mellem master og child er lad os sige medlems nr.
Filteret for mainreport indsættes mainrapportens egenskaber - data filter of filter on= ja
Avatar billede terry Ekspert
08. december 2007 - 10:28 #7
Sorry but I dont think I'll be able to help you with out being able to see the report and related objects.

If I make a report/subreport here the sub report isnt shown when there is no data. But my reports are obvioulsy diffent to yors and without be able to see what is different its not easy to give a solution.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2007 - 00:10 #8
I underrapportens forespørgsel skal du ved hjælp af kriterier sørge for at disse "tomme" poster ikke forekommer...

Eks. Du har en hovedrapport med navne og en underrapport med deres tilhørende e-mail adresser. Du har linket dem sammen ved hjælp af navn, så det vil sige at i underrapporten, har du navn og email, men har selvfølgelig kun e-mail feltet i selve underrapporten. I dette tilfælde vil du have det problem, du skitserer, hvis der er navne uden tilhørende e-mail. Løsningen ville så være, at du i underrapportens forespørgsel under kriterie for feltet email, skriver Not Is Null!~)
Avatar billede fdata Forsker
09. december 2007 - 19:06 #9
Du kan vel måle på forespørgslen, der ligger til grund for underrapporten:

I Detaljesektionens VedFormatering hændelse:
  If DCount("*","DinForespørgsel")=0 then
    Me.UnderrapportensNavn.Visible=False
  else
    Me.UnderrapportensNavn.Visible=True
  endif
Avatar billede kroholt Nybegynder
10. december 2007 - 14:40 #10
Tak til fdata for din løsning, det var lige det jeg skulle bruge. Også tak til Terry for din indsats.

Jeg lukker og slukker
Avatar billede fdata Forsker
10. december 2007 - 21:41 #11
Super. Takker for point  ;o)