få fat i data via getter i klasse
Jeg har følgende klasse:// set up stage
class Drag_bar extends Image_Activation
{
private var xValue:Number
private var yValue:Number
function begin_scale_drag(obj:MovieClip)
{
obj.xValue = this.get_Xvalue();
obj.yValue = this.get_Yvalue();
obj.onPress = drag;
obj.onRelease = obj.onReleaseOutside = stopDrag;
}
function drag()
{
this.startDrag(false,this.xValue,this._y,this.yValue,this._y);
var checkInterval = function(obj)
{
updateAfterEvent();
//
_root.container._xscale = obj._x
_root.container._yscale = obj._x
}
var tjekInterval = setInterval(checkInterval,10,this);
}
public function get_Xvalue():Number
{
return this.xValue;
}
public function set_Xvalue(value:Number):Void
{
this.xValue = value;
}
public function get_Yvalue():Number
{
return this.yValue;
}
public function set_Yvalue(value:Number):Void
{
this.yValue = value;
}
}
I min fla gør jeg følgende:
var drag_me:Drag_bar = new Drag_bar();
drag_me.set_Xvalue(0)
drag_me.set_Yvalue(150)
drag_me.begin_scale_drag(dragger_scale);
Hvor jeg sætter en x og en y værdi.
I begin_scale_drag metoden skal jeg så bruge de værdier og så
skriver jeg:
obj.xValue = this.get_Xvalue();
obj.yValue = this.get_Yvalue();
Det virker, - men er det den 'rigtige' måde at gøre det på?
Det virker lidt klodset synes jeg...
vh
KalleBalle