Avatar billede webcreator Nybegynder
06. december 2007 - 15:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ViewState virker ikke ved brug af AJAX

Hej Eksperter.

Jeg kæmper med at få lov til at gemme en simpel Integer i mit ViewState når der udføres et AJAX kald via metoden RaiseCallbackEvent()  (jeg har implementeret interfacet ICallbackEventHandler på min klasse).

Af en eller anden grund gemmes min tilføjelse til ViewStatet dog ikke. Er der andre der har oplevet dette, eller kan vise mig et eksempel der fungerer med AJAX og ViewState?

Jeg tænker at det måske kan skyldes, at hele min WebParts LifeCycle ikke gennemføres, eftersom der er tale om et AJAX kald, og (måske?) ikke et fuldt Post Back, jf. følgende tegning: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms972976.viewstate_fig02(en-us,MSDN.10).gif

Jeg håber at der er en eller flere derude, der kan hjælpe mig på vej. På forhånd tak.
Avatar billede bvli Praktikant
06. december 2007 - 17:10 #1
Du har ret - det er nemlig ikke en postback der kører. Er der nogen grund til at du vil have det i ViewState? Kan/vil du ikke gemme din variablen serverside?
Avatar billede webcreator Nybegynder
07. december 2007 - 09:26 #2
Så er det bare underligt at this.Page.IsPostBack indeholder TRUE. Mit bud er at det er et PostBack der ikke afvikles som en hel LifeCycle - men det er gætværk.

Jeg ville mene at ViewStatet var det rette sted at gemme variablen - alternativt skal jeg i gang med en database, fil eller lignende, og det synes for besværligt, blot for at gemme et tal midlertidigt.

Nu er det i øvrigt kun en mindre test jeg arbejder på, for at sætte mig ind i WebParts og AJAX/ATLAS i forbindelse med min nyansættelse ved et softwarehus. Jeg er uddannet C# .NET udvikler, men har kun lidt erfaring med APS.NET og WebParts.
Avatar billede webcreator Nybegynder
07. december 2007 - 09:28 #3
Jeg havde egentlig indtryk af, at serveren holdt en konsistent, vedblivende instans af min klasse kørende så fx. variabler på klassen altid var tilgængelig, også på tværs af post backs. Men der har jeg nok misforstået noget så.
Avatar billede webcreator Nybegynder
10. december 2007 - 15:41 #4
Jeg har udarbejdet et mere præcist spørgsmål med konkrete eksempler og dokumentation her:
http://www.eksperten.dk/spm/809776