Avatar billede krukken Juniormester
06. december 2007 - 08:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET userkontrol, der bliver styret af child-usercontrol

Jeg har to kontroller:
1. Denne kontrol indeholder forskellige asp-elementer som en to dropdown bokse, og tre forskellige knapper. Viewstate er slået til, og jeg vil gerne have hentet sat nogle default værdier, som hentes fra databasen første gang kontrollen vises. Hvis bruger vælger andre værdi i denne kontrol, så skal denne state gemmes og vises. Når der vælges en ny værdi, så skal mothercontrollen have besked.

2. En mother kontrol, der vises noget indhold. Hvordan dette indhold vises er afhængigt af den valgt man har foretaget i den første kontrol. Når denne kontrol får besked om, at der er blevet foretaget et valg i den første kontrol, så skal siden reloades, så de nye indstillinger kan bruges til at vise siden.

Hvordan får jeg lige sat alt dette op?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
06. december 2007 - 10:24 #1
Jeg har bygget min side op således; en control som er menu, denne er placeret i min master page.
Fra undersiderne fylder jeg data i controlen, så menubaren ved hvilken side jeg er på. Håber det kan hjælpe.

Jeg har denne funktion i min menu:
Public WriteOnly Property CtlASPPage() As String
        Set(ByVal value As String)
            ASPPage = value
        End Set
    End Property

Og for at fylde den skriver jeg: føgende i mine undersider.
CType(Master.FindControl("[UserControlenID]"), titlebar).CtlASPPage = "[Sidens Navn]"
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
06. december 2007 - 10:25 #2
Ups glemte lige at skrive at jeg har dette i page load på min menucontrol
LblPage.Text = ASPPage
Avatar billede krukken Juniormester
06. december 2007 - 11:03 #3
Og i C#? Jeg er ikke så sikker på, at jeg forstår dit eksempel.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
06. december 2007 - 13:07 #4
Du kan finde en oversætter online

Jeg bruger normalt denne:
http://labs.developerfusion.co.uk/convert/vb-to-csharp.aspx
Avatar billede krukken Juniormester
06. december 2007 - 18:10 #5
public string CtlASPPage {
    set { ASPPage = value; }
}

Jeg tror måske du har misforstået mit spørgsmål lidt. Jeg kan altså godt finde ud af at lave en property.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
07. december 2007 - 07:54 #6
Min eksempel viser bare hvordan man føder info fra en user control
Avatar billede krukken Juniormester
11. december 2007 - 15:57 #7
Desværre ikke et svar jeg kan bruge. Jeg blev nød til at lave noget refactorering, så det jeg bruger en anden struktur.
Avatar billede krukken Juniormester
11. december 2007 - 15:58 #8
svar