Avatar billede rooty Nybegynder
05. december 2007 - 23:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sessions, global?

Jeg har lavet et login script, som virkede på min php4 server. Indtil fornyligt er jeg kommet på php5 server.
Min kode virkede ganske fint, men idag får jeg følgende fejl.

Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively. in Unknown on line 0

Min kode ser sådan her ud (Jeg har byttet mit user/pass ud med bruger/passw.
<?php session_start();
overskrift("Login"); // en funktion, se bort fra denne.
$_SESSION["bruger"]= $_POST["bruger"];
$_SESSION["password"]= $_POST["password"];

if($_SESSION["bruger"] == "bruger" && $_SESSION["password"] == "passw"){
$_SESSION["login"]="666";
videresend("index.php"); // en funktion, se blot bort fra denne.

} else {

?>
<form action="<?php echo $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>" method="post">
<input type="text" name="bruger"><br />
<input type="password" name="password"><br />
<input type="submit" value="Login">
</form>
<?php
}
?>

Er det fordi jeg skal lave sessions som globals, altså $_SERVER["SESSION"] eller hvordan skal jeg fixe det?
Avatar billede rooty Nybegynder
05. december 2007 - 23:11 #1
værdien af login er bare random .. kunne også skrive 'ost' eller' 'ske'.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
06. december 2007 - 05:52 #2
session.bug_compat_warn off
Avatar billede rooty Nybegynder
21. juni 2008 - 12:58 #3
luk