Avatar billede janjacobsen Nybegynder
05. december 2007 - 18:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Både Postgresql og Mysql

Jeg kører postgresql på en server og tænker på at implementere nogle addon-applikationer på serveren. Desværre er det ret omfattende og de addons kører mysql.

Er det ok at køre både mysql og postgresql fra de samme php-scripts. Giver det evt. nogle problemer?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2007 - 18:44 #1
Du kan godt bruge 2 forskellige databaser i samme app.

Du vil selvfoelgelig ikke kunne joine tabeller fra de 2 databaser.

2 forskellige databaser og transactional integrity vil kraeve en transaction manager
til at koordinere. Men jeg har en staerk fornemmelse af at det ikke er relevant for
dig.
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
05. december 2007 - 18:56 #2
Min plan er egentlig at indsætte nye kodelinjer i allerede eksistende phpscripts så der trækkes oplysninger fra begge databaser. Inserts vil så kun ske i mysql-databasen.

Øhm, hvad er en transaction manager?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2007 - 19:11 #3
du kan godt sende 1 query til MySQL og 1 query til PG og saa lade PHP flette data sammen

du kan ikke lave 1 query som henter baade fra MySQL og PG

en transaction manager er en komponent som vil goere at du kan lave nogle rettelser i MySQL
og nogle rettelser i PG paa en saadan maade at enten udfoeres alle rettelserne eller
saa udfoeres ingen af dem - det er relativt nemt med en database men med flere
databaser kravere det at databaserne kender XA og at man har en transaction manager
til at koordinere (det er ogsaa kendt som 2 phase commit)
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
05. december 2007 - 19:43 #4
Ok, det lyder rigtig godt! Så skal jeg bare i gang:)
Tak for hjælpen!
Smider du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2007 - 19:56 #5
svar