Avatar billede christianhp Nybegynder
05. december 2007 - 17:36 Der er 21 kommentarer

Uploadside - Bibliotek eksisterer ikke!?

Hej!

Efter at have brugt snart et døgn på at oprette en underside på mit domæne til upload af filer (billeder/video/lyd), så er jeg gået helt i stampe.

Jeg har downloadet en lille java-upload-pakke fra http://www.freeaspupload.net/freeaspupload/download.asp, og den fungerer frem til det punkt, hvor den skal finde det bibliotek, hvor til der skal uploades. Her får jeg følgende fejlmeddelelse:

The value of your uploadsDirVar is incorrect. Open uploadTester.asp in an editor and change the value of uploadsDirVar to the pathname of a directory with write permissions.

After you correct this problem, reload the page.

Men biblioteket eksisterer, og jeg har forsynet det med 777 tilladelse, så det burde ikke umiddelbart være problemet. Jeg har prøvet at skrive den fulde biblioteksadresse, dele af adressen, adressen fra det bibliotek java-scriptet ligger i, osv, og jeg har prøvet at ændre biblioteket til et andet bibliotek, som ikke har 777-tilladelse, og der får jeg en meddelelse om, at jeg ikke kan skrive i biblioteket (underforstået at det eksisterer).

Grunden til, at jeg har arbejdet på det i et døgn, er, at jeg også har forsøgt mig med PHP-scripts (alle jeg har kunnet finde), og hver gang er meddelelsen den samme: Filen kan ikke uploades/flyttes til biblioteket. I PHP-scriptene får jeg en 'gennemse' og 'upload'-knap, hvilket jeg ikke får i JAVA. I virkeligheden er jeg ligeglad, om min uploadside er i PHP eller JAVA eller noget andet, det skal bare gerne fungere!

Oplysninger:

Jeg har ikke kunnet finde case-sensitive fejl nogen steder.

Undersiden, hvor jeg forsøger at oprette en uploadside er /mitdomæne.dk/upload og biblioteket, jeg forsøger at uploade til er /mitdomæne.dk/upload/files.

Jeg har et domæne hos one.com. (dem har jeg forsøgt at få hjælp fra, men de kunne ikke umiddelbart løse det)

Jeg har Wordpress installeret i roden af mit domæne.

Og jeg er efterhånden desperat!:)

Jeg håber i kan hjælpe (jeg svarer hurtigt tilbage)
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2007 - 17:40 #1
http://allyoucanupload.webshots.com/

Jeg er ikke sikker på hvad du mener, men måsker der er en mulig her. Det er på netteet og den skal man vist betale lidt for
Avatar billede christianhp Nybegynder
05. december 2007 - 17:42 #2
Jeg vil gerne have, at folk kan oploade (ikke alle filer, men video og billeder) til min server på one.com via min egen side.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2007 - 17:44 #3
Avatar billede christianhp Nybegynder
05. december 2007 - 17:45 #4
Det store problem er, at hverken java-scriptet eller PHP'erne har kunnet finde det bibliotek, jeg har bedt dem om at uploade filerne til..
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2007 - 17:45 #5
nej jeg er misforstået dit spørgsmål beklager besværet
Avatar billede christianhp Nybegynder
05. december 2007 - 17:50 #6
Det gør ikke noget, meget udmærket side til upload ellers :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. december 2007 - 17:55 #7
Dit katalog hedder næppe "/mitdomæne.dk/upload" - der er garanteret noget foran, for du skal tænke på at det ligger på filsystemet hos webhotellet. Hvis du kører en "phpinfo();" i PHP, så kan du se den fulde sti.
Avatar billede christianhp Nybegynder
05. december 2007 - 17:58 #8
Ja, sorry, det var en fejl, jeg har angivet det til at være http://www.mitdomæne.dk/upload/files til uploadede filer og der skal kunne oploades fra http://www.mitdomæne.dk/upload
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. december 2007 - 18:03 #9
Det er en URL og ikke en betegnelse på en fuld sti. Jeg kender intet til one.com, mem du skal lede efter noget i retning af  "/home/mitdomæne.dk/upload"
Avatar billede christianhp Nybegynder
05. december 2007 - 18:07 #10
Aaah se jeg tænkte nok, der var et eller andet elementært. Det vil jeg prøve.

Hvordan kører jeg en phpinfo? Ved at lave en php-fil

<?php

"phpinfo();"

?>

og uploade den til biblioteket via FTP og derefter åbne via browseren?
Avatar billede christianhp Nybegynder
05. december 2007 - 18:14 #11
Det skal lige sige, at jeg aldrig har arbejdet med PHP og JAVA før i går, så bær over med banale spørgsmål! :)
Avatar billede christianhp Nybegynder
05. december 2007 - 18:30 #12
Jeps, det var i hvert fald en del af problemet, nu får jeg bare:

The ADODB object Stream is not available in your server.
Check the Requirements page for information about upgrading your ADODB libraries.

After you correct this problem, reload the page.

Men det går jeg ud fra er et problem, der er one.com-relateret.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. december 2007 - 18:47 #13
Det er one.com relateret, og sker vistnok fordi dit script siger
  Server.CreateObject("ADODB.Stream")
som ikke findes på deres variant af ASP.
Avatar billede christianhp Nybegynder
05. december 2007 - 19:04 #14
Ja, det lyder rigtigt. Jeg kontaktede dem, og de sagde, at de ikke understøttede den slags, men jeg fik et php-script, som rent faktisk fungerede. Selv om jeg fik den fulde sti (hos One.com er det /customers/yourdomain/yourdomain/httpd.www/, hvis andre skulle spørge), så virkede mine php-scripts ikke. Det gjorde one.com's, og i det skulle jeg ikke angive en sti... så det er nok, det er gået galt... en million gange! :)

Anyway, det virker, jeg takker og deler ud, når jeg lige finder ud af hvordan!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. december 2007 - 19:05 #15
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede christianhp Nybegynder
05. december 2007 - 19:21 #16
Okay... så bare tak for hjælpen!
Avatar billede garborg Nybegynder
08. januar 2008 - 22:15 #17
Er lidt dum til det her. Men sidder præcis med samme problem. Hvad gjorde du præcis for at få det til at virke?
Avatar billede christianhp Nybegynder
08. januar 2008 - 23:09 #18
Jeg endte med at bruge et script, som gemmer i samme bibliotek, som man placerer det i. Det kan finde det på http://hypersilence.net/silentum_uploader.php

Det var nemt og ligetil og fungerer (næsten) upåklageligt.
Avatar billede garborg Nybegynder
09. januar 2008 - 00:30 #19
Mange tak - virker næsten 100%.
Kan ikke upload nogle store filer, ved ikke lige hvor grænsen er. Men en fil på 17mb kan jeg ikke uploade og får ingen fejlmedd. Gør den det samme hos dig?
Avatar billede christianhp Nybegynder
09. januar 2008 - 02:07 #20
Jeg har sat max til 3MB på upload, men nu ændrede jeg det til 20MB og prøvede at uploade en fil på 12mb, og den er i hvert fald ikke dukket op på min server endnu. Der var ingen fejlmeddelelse og upload_log.txt fortæller heller intet om, at jeg har prøvet... Jeg prøvede også med en fil på lidt over 8MB, og det lykkedes.

Men jeg har også hørt noget om, at der er en fast begrænsning på filstørrelser, når man uploader med php-scripts. Derudover er min erfaring, at der er mange ting, som kan have noget at gøre med, at udbyderne sætter visse begrænsninger.

Jeg har også et par problemer mere, som jeg ikke har løst:
Den ikke viser, hvilke filer man har uploadet, derfor slettede jeg hele den afdeling med, at man kan slette uploadede filer igen. Derudover kan jeg ikke uploade filer der starter med tre eller flere tal i rækkefølge. Lidt mærkeligt, men der er sikkert en årsag til det.
Avatar billede garborg Nybegynder
10. januar 2008 - 22:29 #21
Tror 'min' grænse er ca. 10mb. Har skrevet til udbyderen, for at finde ud af om de har begrænsninger. Kan ikke se hvad der skulle være i scriptet, hvert fald.

Angående det sidste, har jeg kigget lidt inde på; http://hypersilence.net/boards/index.php?view=board&board=4
Vi er ikke de eneste som har lidt problemet med scriptet, og filer der starter med 3 tal virker ikke. Det problem går igen.