Avatar billede katja_kh Nybegynder
05. december 2007 - 13:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opstilling af udtræk fra database

Jeg har fået de rækker som jeg skal bruge trukket ud, men jeg får dem flere gange - der skal selvfølgelig kun være en af hver, men jeg kan ikke lige finde ud af hvordan jeg skal stille det op. Er det fordi jeg har to while sætninger?

Hvis nogle har en mere simpel måde at trække det ud på så er jeg lutter øre.

Min kode ser sådan ud.

<?
include("../../includes/db_con.php");

$foresp= mysql_query("SELECT elev_id,aflevering FROM udlaan_udlaan WHERE aflevering <" . time());

while ($data = mysql_fetch_array($foresp)) {

$sql="SELECT udlaan_udlaan.*, udlaan_bruger.elevnr, udlaan_bruger.navn FROM udlaan_udlaan, udlaan_bruger WHERE udlaan_bruger.elevnr = udlaan_udlaan.elev_id AND udlaan_udlaan.aflevering <" . time();

$result= mysql_query($sql);

while ($row= mysql_fetch_array($result)) {
    echo "Navn:";
    echo "<br>";
    echo "<b><tr><td> $row[navn] </td></tr></b>";
    echo "<br>";
    echo "Afleverings dato:<br>";
    echo "<b>". date('j-n-Y',$data["aflevering"]). "</b><br>";
    echo "<br>";

}

?>
Avatar billede katja_kh Nybegynder
05. december 2007 - 13:56 #1
Det som jeg får frem er dette:

Navn:
Karen
Afleverings dato:

Navn:
Olga Hansen
Afleverings dato:

Navn:
Ib
Afleverings dato:

Navn:
Karen
Afleverings dato:

Navn:
Olga Hansen
Afleverings dato:

Navn:
Ib
Afleverings dato:

Navn:
Karen
Afleverings dato:

Navn:
Olga Hansen
Afleverings dato:

Navn:
Ib
Afleverings dato:

Der skal kun være én af hver.
Avatar billede katja_kh Nybegynder
05. december 2007 - 14:42 #2
Har lavet den om, nu ser koden sådan ud.

$sql="SELECT udlaan_udlaan.*, udlaan_bruger.elevnr, udlaan_bruger.navn FROM udlaan_udlaan, udlaan_bruger WHERE udlaan_bruger.elevnr = udlaan_udlaan.elev_id AND udlaan_udlaan.aflevering <" . time();
$result= mysql_query($sql);
while ($row= mysql_fetch_array($result)) {

    echo "Navn:";
    echo "<br>";
    echo "<b><tr><td> $row[navn] </td></tr></b>";
    echo "<br>";
    echo "Afleverings dato:<br>";

$foresp= mysql_query("SELECT elev_id,aflevering FROM udlaan_udlaan WHERE aflevering <" . time());
while ($data = mysql_fetch_array($foresp)){
    echo "<b>". date('j-n-Y',$data["aflevering"]). "</b><br>";
        }
    echo "<br>";
}

Så får jeg dette frem:
Navn:
Karen
Afleverings dato:

Navn:
Olga Hansen
Afleverings dato:

Navn:
Ib
Afleverings dato:
Avatar billede katja_kh Nybegynder
05. december 2007 - 14:44 #3
hehe jeg fandt ud af det selv.. lukker og snupper point selv.