Avatar billede svelmoe Nybegynder
05. december 2007 - 12:31 Der er 1 løsning

UPDATE en form i en while?

Hej ekperter. har desværre ikke så mange point. Men jeg er desværre nået lidt ud på dybt vand mht. noget mysql update...

Jeg har en liste genereret i en while, hvor alle felterne er lavet som input type="text". dem vil jeg gerne have man kan rette i og gemme når man synes man er færdig.

men den opdaterer ikke noget.

kode:
<?php
$bruger = $_SESSION[brugernavn];

$query = mysql_query ("SELECT * FROM `mop_seating` WHERE `bruger` = '$bruger'") or die(mysql_error());
if (mysql_num_rows($query)==0) {}
else {
if(isset($_POST['submit'])) {

$id = $_GET[id];
$afdeling = $_POST['afdeling'];
$navn = $_POST['navn'];
$initial = $_POST['initial'];
$kommentar = $_POST['kommentar'];
$ak_bygning = $_POST['ak_bygning'];
$ak_etage = $_POST['ak_etage'];
$ak_rumnr = $_POST['ak_rumnr'];
$ny_bygning = $_POST['ny_bygning'];
$ny_etage = $_POST['ny_etage'];
$ny_rumnr = $_POST['ny_rumnr'];
$ny_bordnr = $_POST['ny_bordnr'];
$longitude = $_POST['longitude'];
$latitude = $_POST['latitude'];

mysql_query("UPDATE mop_seating SET afdeling ='". $afdeling ."', navn = '". $navn ."', initial = '". $initial ."', kommentar = '". $kommentar ."' , ak_bygning = '". $ak_bygning ."' , ak_etage = '". $ak_etage ."' , ak_rumnr = '". $ak_rumnr ."' , ny_bygning = '". $ny_bygning ."' , ny_etage = '". $ny_etage ."' , ny_rumnr = '". $ny_rumnr ."' , ny_bordnr = '". $ny_bordnr ."' , longitude = '". $longitude ."' , latitude = '" .$latitude ."' WHERE id = '" .$id. "'") or die(mysql_error());

echo "<center><span class=\"style1\">Seating opdateres..<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"2; url=forside.php?side=mop_seating\"><br></span>

<object classid=\"clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000\" codebase=\"http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=9,0,0,0\" name=\"payoff\" width=\"24\" height=\"24\" align=\"middle\" id=\"payoff\">
  <param name=\"allowScriptAccess\" value=\"sameDomain\" />
  <param name=\"allowFullScreen\" value=\"false\" />
  <param name=\"movie\" value=\"timeglas.swf\" />
  <param name=\"quality\" value=\"high\" />
  <param name=\"bgcolor\" value=\"#000000\" /><param name=\"LOOP\" value=\"false\" /><param name=\"SCALE\" value=\"noborder\" />
  <embed src=\"timeglas.swf\" width=\"24\" height=\"24\" loop=\"false\" align=\"middle\" quality=\"high\" bgcolor=\"#000000\" name=\"payoff\" allowscriptaccess=\"sameDomain\" allowfullscreen=\"false\" type=\"application/x-shockwave-flash\" pluginspage=\"http://www.macromedia.com/go/getflashplayer\" scale=\"noborder\" />
</object></center>";
}
else {
echo "<form method=\"POST\" name=\"mopseating\" action=\"mop_seating_liste_hel_ret.php\">";
echo "<table>\n";

echo"<center><table width=\"100%\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
  <tr>
  <td><span class=\"style3\"><a href=\"mop_seating_liste_hel.php?sorte=navn\">Navn</a></span></td>
  <td><span class=\"style3\"><a href=\"mop_seating_liste_hel.php?sorte=afdeling\">Afdeling</a></span></td>
    <td><span class=\"style3\"><a href=\"mop_seating_liste_hel.php?sorte=initial\">Initial</a></span></td>
    <td><span class=\"style3\"><a href=\"mop_seating_liste_hel.php?sorte=kommentar\">Kommentar</a></span></td>
    <td><span class=\"style3\"><a href=\"mop_seating_liste_hel.php?sorte=ak_bygning\">Ak. bygning</a></span></td>
    <td><span class=\"style3\"><a href=\"mop_seating_liste_hel.php?sorte=ak_etage\">Ak. etage</a></span></td>
    <td><span class=\"style3\"><a href=\"mop_seating_liste_hel.php?sorte=ak_rumnr\">Ak. rumnr</a></span></td>
    <td><span class=\"style3\"><a href=\"mop_seating_liste_hel.php?sorte=ny_bygning\">Ny bygning</a></span></td>
    <td><span class=\"style3\"><a href=\"mop_seating_liste_hel.php?sorte=ny_etage\">Ny etage</a></span></td>
    <td><span class=\"style3\"><a href=\"mop_seating_liste_hel.php?sorte=ny_rumnr\">Nyt rumnr</a></span></td>
    <td><span class=\"style3\"><a href=\"mop_seating_liste_hel.php?sorte=ny_bordnr\">Nyt bordnr</a></span></td>
    <td><span class=\"style3\"><a href=\"mop_seating_liste_hel.php?sorte=longitude\">Longitude</a></span></td>
    <td><span class=\"style3\"><a href=\"mop_seating_liste_hel.php?sorte=latitude\">Latitude</a></span></td>
  </tr>";

  $a = 0;

while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
$a++;
    if($a%2 == 0) {
    $bgcolor = "#000000";
    }else{
    $bgcolor = "#000000";
    }
$id = $row['id'];
$afdeling = $row['afdeling'];
$navn = $row['navn'];
$initial = $row['initial'];
$kommentar = $row['kommentar'];
$ak_bygning = $row['ak_bygning'];
$ak_etage = $row['ak_etage'];
$ak_rumnr = $row['ak_rumnr'];
$ny_bygning = $row['ny_bygning'];
$ny_etage = $row['ny_etage'];
$ny_rumnr = $row['ny_rumnr'];
$ny_bordnr = $row['ny_bordnr'];
$longitude = $row['longitude'];
$latitude = $row['latitude'];
$over = '#444444';

echo "<tr bgcolor=\"$bgcolor\" onMouseOver=\"this.bgColor='$over';\" onMouseOut=\"this.bgColor='$bgcolor';\">
<td valign=\"top\"><input type=\"text\" size=\"10\" class=\"input\" name=\"navn\" value=\"$navn\"></td>
<td valign=\"top\"><input type=\"text\" size=\"10\" class=\"input\" name=\"afdeling\" value=\"$afdeling\"></td>
<td valign=\"top\"><input type=\"text\" size=\"10\" class=\"input\" name=\"initial\" value=\"$initial\"></td>
<td valign=\"top\"><input type=\"text\" size=\"10\" class=\"input\" name=\"kommentar\" value=\"$kommentar\"></td>
<td valign=\"top\"><input type=\"text\" size=\"10\" class=\"input\" name=\"ak_bygning\" value=\"$ak_bygning\"></td>
<td valign=\"top\"><input type=\"text\" size=\"10\" class=\"input\" name=\"ak_etage\" value=\"$ak_etage\"></td>
<td valign=\"top\"><input type=\"text\" size=\"10\" class=\"input\" name=\"ak_rumnr\" value=\"$ak_rumnr\"></td>
<td valign=\"top\"><input type=\"text\" size=\"10\" class=\"input\" name=\"ny_bygning\" value=\"$ny_bygning\"></td>
<td valign=\"top\"><input type=\"text\" size=\"10\" class=\"input\" name=\"ny_etage\" value=\"$ny_etage\"></td>
<td valign=\"top\"><input type=\"text\" size=\"10\" class=\"input\" name=\"ny_rumnr\" value=\"$ny_rumnr\"></td>
<td valign=\"top\"><input type=\"text\" size=\"10\" class=\"input\" name=\"ny_bordnr\" value=\"$ny_bordnr\"></td>
<td valign=\"top\"><input type=\"text\" size=\"10\" class=\"input\" name=\"longitude\" value=\"$longitude\"></td>
<td valign=\"top\"><input type=\"text\" size=\"10\" class=\"input\" name=\"latitude\" value=\"$latitude\"><input type=\"text\" name=\"id\" value=\"$id\"></td>
</tr>";
echo"<tr>
<td><hr siz=\"1\" color=\"#FF4B0C\"></td>
</tr>";
}
echo "</table></center>";

echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" span class=\"button2\" value=\"&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Gem&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;\" /></form>";
}
?>
Avatar billede svelmoe Nybegynder
07. december 2007 - 10:35 #1
opretter et med flere point