Avatar billede rekman Nybegynder
05. december 2007 - 00:22 Der er 4 kommentarer

Farvebehandling af 30 stk. Raw billede filer.

Hej Eksperter.
Min kære Mormor døde i Oktober, og jeg fik for første gang taget billeder i Raw format på mit Sony Alpha 100, til hendes begravelse i kirken, da jeg mente at jeg så var sikker på at få noget i ordentlig kvalitet.

Nogle blev taget med Flash og andre uden.

Jeg sidder nu tilbage med ca. 30 billeder fra Kirken, de virker mørke og farverne er ikke som de skal være, så de skal lige igennem et farveskema, så de ser naturlige ud.

Desværre bliver mine resultater med at behandle dem, ikke særlige gode, og jeg bliver aldrig tilfreds, lige meget hvor meget jeg fedter med dem...

Min opgave lyder derfor på, om der er nogle der vil påtage sig den opgave at få disse 30 billeder "fremkaldt" så de står flot og tydeligt på skærmen?

Jeg kender ikke prisklassen på dette stykke arbejde, da jeg intet har undersøgt omkring det. Men vi kan snakke om betaling. Så giv mit et tilbud, så svarer jeg tilbage..

På Forhand tak!

René

PS: HUSK at billederne er fra en begravelse i kirke, med kiste og blomster. Der er ingen personer afbilledet, kun materiel.

Billederne er private, og må IKKE bruges andensteds. Hverken i portfolio, website el. lign...
Avatar billede trav4u2 Novice
05. december 2007 - 02:54 #1
Kondolerer med din mormor!

Inden du går igennem besværet med at sende billederne ud af huset; synes jeg du skulle give Corel Paint Shop Pro Photo X2 et forsøg. Du kan hente en fuld 30-dages prøveversion på http://www.corel.com

Jeg har selv afprøvet programmet og var meget imponeret over det resultat det leverede med den meget enkle ”Smart Photo Fix”.

Du kan se funktionen i brug her:
http://www.corel.com/servlet/Satellite/gb/en/Product/1185293062179

Blot et forslag ;-)
Avatar billede rekman Nybegynder
06. december 2007 - 07:06 #2
Ser sgu smart og flot ud. Sidder altid selv med mit Photoshop, så det er lidt svært at skulle afprøve noget andet. :-) Men jeg giver det en chance.. Jeg vender lige tilbage med status på resultatet.. Tak for hjælpen.
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. december 2007 - 11:09 #3
Hvis det ikke lykkes for dig er du velkommen til at sende mig en mail på martin@tygsen.dk så skal jeg gerne gå dem igennem for dig for en god flaske vin.
Avatar billede rekman Nybegynder
06. december 2007 - 17:48 #4
Lyder godt.. Jeg har smidt en mail, og siger tak for hjælpen...