Avatar billede sreddy Nybegynder
04. december 2007 - 21:08 Der er 8 kommentarer

automatisk upload af fil

Nu kunne jeg godt tænke mig for at løse en opgave at kunne uploade en fil automatisk. Jeg tænkte på en batchløsning, men jeg prøver i "dos" at skrive "copy fil.txt ftp://username:password@...  vil den ikke godtage ftp som destination.
Hvordan får jeg så fortalt at jeg skal uploade en fil ?
Avatar billede coderdk Praktikant
04. december 2007 - 23:15 #1
Avatar billede sreddy Nybegynder
04. december 2007 - 23:36 #2
Tak, der er noget at kigge på :D
Avatar billede coderdk Praktikant
04. december 2007 - 23:40 #3
Selve scriptet er nok meget kort, som f.eks.

USER dinuser
ditpassword
cd remote/mappe
asc
prompt n
put fil.txt
bye

Den gemmes så som script.txt og kaldes hvor fil.txt ligger, sådan:

FTP -v -s:script.txt dinserver.dk
Avatar billede sreddy Nybegynder
05. december 2007 - 00:32 #4
Ja det er perfekt. Er lige præcis færdig med det

Jeg lavede en script.ftp som køres i batchfilen

put fil.txt er bedre end
delete fil.txt
send fil.txt ?

Alt er der nu, pånær én detalje.
Hvordan kan jeg kalde på en remote php side uden at skulle lave
"explorer http://... /movetodb.php"  (hvor fil.txt bliver soreret over i db)
Dette åbner et internet explorervindue, men ville være praktisk om man i "ftp-mode" kunne gøre en side, så der ikke kom et forstyrende vindue up.
Kan man det?
Avatar billede coderdk Praktikant
05. december 2007 - 01:12 #5
Hvis det bare er til dig selv, kan du bruge wget til windows: http://users.ugent.be/~bpuype/wget/

Alternativt kan du bruge kalde dit script periodisk med et cron job - hvis du ikke selv har mulighed for at sætte et cronjob op kan du måske bruge en webcron (der er vist flere, google kender dem)
Avatar billede sreddy Nybegynder
05. december 2007 - 01:38 #6
Wee.
Det er lige hvad jeg skulle bruge.
Jeg er meget taknemmelig for din hjælp.
Avatar billede sreddy Nybegynder
05. december 2007 - 01:38 #7
altså wget, that is :)
Avatar billede coderdk Praktikant
05. december 2007 - 02:38 #8
(c: