Avatar billede nnb Nybegynder
04. december 2007 - 18:03 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Lillet system

Hej alle.
Jeg skal have lavet et lille system hvor man kan indsætte sit navn i en boks og trykke send, og så kommer der til at stå 1.hans 2.felix osv. nogen der kan hjælpe mig ?
Avatar billede nnb Nybegynder
04. december 2007 - 18:03 #1
altså navnen kommer til at stå under boksen.
Avatar billede w13 Novice
04. december 2007 - 18:12 #2
Jeg forstår desværre ikke, hvad du søger. Kan du beskrive det anderledes eller komme med et andet eksempel/et link til en side, der gør det som du ønsker?
Avatar billede nnb Nybegynder
04. december 2007 - 18:15 #3
. Alså en boks hvor man kan skive sit navn i og så trykke på send.
. Så nede under boksen skal navnet komme til at stå med 1 forand altså 1. hans Fx.
. så den næste der skriver sit navn skal stå oven over 1.hans  fx. 2.hans. osv.

eksempel på listen
5. klaus
4. oscar
3. jeppe
2. jytte
1.hans
forstår du nu ?:)
Avatar billede nnb Nybegynder
04. december 2007 - 18:18 #4
_________        _____
Navn    :________:  Send:_____:

5. klaus
4. oscar
3. jeppe
2. jytte
1.hans

:)
Avatar billede w13 Novice
04. december 2007 - 18:20 #5
Så skal du have en database at gemme i brugernes navne i - ellers kan brugerne ikke se de andres navne. Har du styr på database?
Avatar billede nnb Nybegynder
04. december 2007 - 18:21 #6
jep :) den skal gemme id og navn
Avatar billede w13 Novice
04. december 2007 - 18:22 #7
Så du har styr på db? =)
Avatar billede nnb Nybegynder
04. december 2007 - 18:22 #8
jep, jeg skal bare have lavet systemet :)
Avatar billede w13 Novice
04. december 2007 - 18:25 #9
Hvilken database bruger du?
Avatar billede nnb Nybegynder
04. december 2007 - 18:25 #10
phpmyadmin.
Avatar billede w13 Novice
04. december 2007 - 18:29 #11
Du gemmer således i en mySQL-database:

<?php
$con = mysql_connect("localhost","peter","abc123");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }
  mysql_select_db("my_db", $con);
  mysql_query("INSERT INTO tablenavn (name) VALUES ('$_POST[name]')");
?>

Så retter du bare:
$con = mysql_connect("localhost","peter","abc123");
til de korrekte mySQL-oplysninger og "tablenavn" til mySQL-tabellens navn og "name" første sted til feltet i databasen, som skal indeholde navnet, og "name" anden gang til formularfeltets navn. =)
Avatar billede nnb Nybegynder
04. december 2007 - 18:31 #12
kan jeg ikke lige få din msn ?:). lige noget jeg skal såørge om >:)
Avatar billede w13 Novice
04. december 2007 - 18:41 #13
Jeg er på arbejde lige p.t. og kommer først hjem sent i aften. Og jeg har før prøvet at oplyse min mail her, og det resulterer altid i, at spamfirmaer opsnapper den og sender mig alt muligt, ligemeget hvordan jeg skriver mailadressen, så det vil jeg helst undgå.
I øvrigt er jeg ikke PHP-ekspert - normalt koder jeg ASP nemlig.
Er det noget, du måske kan spørge om her?
Avatar billede nnb Nybegynder
04. december 2007 - 18:43 #14
du kan bare ansøge mig :).
det er fordi jeg ikke helt forstår koden, det er mega indviklet.
men prøv lige at ansøg min msn@hyggehulen.dk (:
Avatar billede w13 Novice
04. december 2007 - 18:50 #15
Ok, det gør jeg så, når jeg kommer hjem.
Avatar billede nnb Nybegynder
04. december 2007 - 18:51 #16
iorden :).
Hva tid kommer du ca hjem ?:)
Avatar billede w13 Novice
04. december 2007 - 18:52 #17
Tidligst 9, tror jeg.
Avatar billede nnb Nybegynder
04. december 2007 - 18:59 #18
der er jeg på :). osse senere. :) bare ansøg når du kommer hjem .
Avatar billede w13 Novice
04. december 2007 - 19:00 #19
Har du ikke brugernavn/password til databasen, som du kan udfylde her:
$con = mysql_connect("localhost","brugernavn","password");
?

Så bli'r koden:

<?php
$con = mysql_connect("localhost","peter","abc123"); //Forbindelse til mySQL
if(!$con)die('Could not connect: '.mysql_error()); //Skriv fejlmeddelelse i tilfælde af fejl
  mysql_select_db("databasenavn", $con); //Databasens navn
  mysql_query("INSERT INTO tablenavn (name) VALUES ('$_POST[name]')"); //Gemmer data i databasen
?>
Avatar billede nnb Nybegynder
04. december 2007 - 19:14 #20
Vi ses :) .
Husk at ansøge :)
Avatar billede nnb Nybegynder
05. december 2007 - 15:39 #21
okay :)