Avatar billede dreyfusdk Nybegynder
04. december 2007 - 17:27 Der er 3 kommentarer

CDONTS - Sæt bestemt udsendelse tidspunkt

Hej,

Jeg har et ASP CDONTS mail-script der sender emails ud, fx. vores nyhedsbrev.

Jeg har jo været hurtig til at finde ud af, at det er smartere at sende ud på bestemte tidspunkter en andre, og kunne derfor godt tænke at høre, om der er nogen der kender til en funktion i IIS eller CDONTS der giver mig mulighed for at specificere udsendelse tidspunktet af emails?

Årsagen til at jeg ikke bare "sender ud" på et bestemt tidspunkt skyldes, at databasen er meget stor og tager meget fra jeg begynder udsendingen, til den er færdig (der er en del SQL belastning til genereringen af hver eneeste email).

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig :-)

Venlig hilsen - og god 4. december,

- Magnus
Avatar billede keysersoze Guru
04. december 2007 - 17:54 #1
Der skal være "noget" der trigger sådan en udsendelse og det er der ikke hverken i CDONTS eller IIS - har du direkte adgang til serveren (evt via et admin-interface såsom plesk) kan du sætte en scheduled task, er der brugere nok kan du scripte dig til at lade dem trigger det eller også skal du ud i noget tredieparts som fx cronjob.de
Avatar billede unknown_someone Juniormester
24. juni 2008 - 09:19 #2
kommet videre?
Avatar billede unknown_someone Juniormester
24. juni 2008 - 09:20 #3
søger nemlig en lignende løsning.