Avatar billede webhjaelp Nybegynder
04. december 2007 - 14:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvordan opretter jeg et link i windows forms vb.net

Jeg har lavet linket men hvordan kan jeg få vist en vebside, når jeg trykker på linket.

jeg har lavet en mgs box, det virker fint når jeg trykker, men hvordan laver man et hyperlink eller åbner en fil evt. lokalt på ens pc?

min kode er som følgende:
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        MessageBox.Show("hej")
End Sub
Avatar billede nielle Nybegynder
04. december 2007 - 19:35 #1
Indsæt en WebBrowser kontrol i din form. Derfetre er det noget i til med:

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Me.WebBrowser1.Navigate("www.eksperten.dk")
    End Sub
Avatar billede tjacob Juniormester
05. december 2007 - 09:24 #2
Hvis du blot ønsker et link kan du bruge en LinkLabel:

Private Sub LinkLabel1_LinkClicked(ByVal sender As System.Object, _
    ByVal e As System.Windows.Forms.LinkLabelLinkClickedEventArgs) _
    Handles LinkLabel1.LinkClicked

    Try
        System.Diagnostics.Process.Start("www.Eksperten.dk")
    Catch
        MsgBox("Linket kunne ikke åbnes")
    End Try

End Sub

Vil åbne din default Browser på siden.

-For i øvrigt kan du også bruge System.Diagnostics.Process.Start til at åbne lokale filer fra alle mulige andre kontroller.
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
05. december 2007 - 09:59 #3
Me.WebBrowser1.Navigate("www.eksperten.dk") virkede ikke..

men
System.Diagnostics.Process.Start virker fint, så tjacob smid er svar....

Hvis jeg har to tekstbokse(t1,t2) og gerne vi bruge indholdet af t1 og t2 i et link evt.          System.Diagnostics.Process.Start("www.Eksperten.dk?t1='her skal t1 være'&t2='og t2 indhold'")
min ene t1 box er som følgende:
Private Sub TextBox1_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TextBox1.TextChanged

End Sub

derudover kan man så lave feltet til et password felt(dvs med stjerner når man taster)

På forhånd tak.
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
05. december 2007 - 11:47 #4
Dvs. når jeg trykker på knappen så sendes det til eks. www.Eksperten.dk?t1='her skal t1 være'&t2='og t2 indhold' ingen der ved hvordan?
Avatar billede nielle Nybegynder
05. december 2007 - 17:51 #5
Hvad mener du når du siger at det ikke virkede? Det fungere fint hos mig.
Avatar billede tjacob Juniormester
05. december 2007 - 20:13 #6
1. Du kan smide en hvilken som helst tekststreng ind i Process.Start. Om den åbner en side afhænger af siden. Hvis det er en valid url, så åbner den.

2. Nielles svar er også OK, jeg angav blot et alternativ for hvis du ikke ønskede at åbne siden i din egen app.

3. Ja, du kan sagtens lave en tekstboks med stjerner. Tekstboksen har en property der hedder PasswordChar. Her skriver du bare en stjerne.
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
07. december 2007 - 10:02 #7
TAK