Avatar billede katja_kh Nybegynder
04. december 2007 - 11:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Træk data ud fra to tabeller samtidig

Vi har to tabeller en til bruger og en til udlån.

Vi skal trække email adressen ud på dem der ikke har afleveret til tiden. og sende dem en mail

Indtil videre har vi trukket alle email (på den som har lånt noget) ud, MEN vi skal KUN have de emails hvor dato er overskredet.

Følgende kode er brugt til at trække emails ud.

<?
include("../../includes/db_con.php");

$foresp= mysql_query("SELECT * FROM udlaan_udlaan WHERE aflevering <" . time());

while ($data = mysql_fetch_array($foresp)) {
        echo "Elevnr:<br>";
        echo "<b>" .$data["elev_id"]."</b><br>";
        echo "Afleverings dato:<br>";
        echo "<b>". date('j-n-Y',$data["aflevering"]). "</b><br>";
        echo "<br>";
}
    $sql="select elevnr,email from udlaan_bruger where elevnr in(select elev_id from udlaan_udlaan)";
    $result= mysql_query($sql);
while ($row= mysql_fetch_array($result)) {
    echo "<tr>";
    echo "<td><b>$row[email]</b></td>";
    echo "<br>";
    echo "</tr>";
}
?>

Er der nogen som kan hjælpe.
Avatar billede di8leva Nybegynder
04. december 2007 - 12:02 #1
Jeg har desvärre ikke mulighed at pröve det her, men det skal ju vare noget i stil med:

"SELECT udlaan_udlaan.*, udlaan_bruger.elevnr, udlaan_bruger.email FROM udlaan_udlaan, udlaan_bruger WHERE udlaan_bruger.elevnr = udlaan_udlaan.elev_id AND udlaan_udlaan.aflevering <" . time()
Avatar billede katja_kh Nybegynder
04. december 2007 - 12:11 #2
det virker!!! :o)
Læg et svar så du kan få point.. nu har vi siddet med det i sindsygt lang tid. TAK
Avatar billede di8leva Nybegynder
04. december 2007 - 12:14 #3
:)