Avatar billede oldnick Nybegynder
03. december 2007 - 23:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Giv hver udtræk en id fra 1-5

Hej Eksperet

Jeg sidder og koder noget som skal være færdig idag og kan ikke helt overskue hvordan jeg får et id med tallet fra 1-5 til knyttet mine udtræk.

Det er lidt kringlet at forklar så jeg skriver lige den kode jeg er igang med og fortsætter bagefter:

echo '<ul>';

$right = @mysql_query("SELECT * FROM bb_nyheder ORDER BY datetime DESC LIMIT 5");

if (!$right) {
exit ("Error:".mysql_error());
}
while ($rowRight = mysql_fetch_array($right)) {

echo "<li><a href=\"#\" class=\"boksNyhederBtn$i\" > <span>$rowRight[header]</span></a></li>";

}

echo "</ul>";

Som i kan se laver jeg et udtræk, hvor jeg har en order by dato og en limit til 5.

Det jeg så gerne vil er at hvert udtræk skal have et id fra 1 til 5.
Det er "$i" i classen "boksNyhederBtn$i"

Der er sikkert noget med at for loop eller noget super enkelt, men jeg ville sætte pris på et hurtigt svar!

På forhånd tak ...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. december 2007 - 23:35 #1
echo '<ul>';

$right = @mysql_query("SELECT * FROM bb_nyheder ORDER BY datetime DESC LIMIT 5");

if (!$right) {
exit ("Error:".mysql_error());
}
$i=0;
while ($rowRight = mysql_fetch_array($right)) {
$i++;
echo "<li><a href=\"#\" class=\"boksNyhederBtn$i\" > <span>$rowRight[header]</span></a></li>";

}

echo "</ul>";
Avatar billede oldnick Nybegynder
03. december 2007 - 23:46 #2
Fuck hvor det lækkert!

Det var super enkelt som jeg også mistænkte, men du har vikerlig fortjent din points! For du har lige sparet mig for et par timers hovedebunds krassen!

1000 tak, og smidt et svar!
Avatar billede oldnick Nybegynder
03. december 2007 - 23:46 #3
Ret: Fuck hvor er det lækkert.
Ha Ha
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. december 2007 - 23:52 #4
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede oldnick Nybegynder
04. december 2007 - 00:46 #5
Så får du bare et tak for hjæpen og god jul :)