Avatar billede sbmoller Nybegynder
03. december 2007 - 22:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

trække informationer ud af sessions

Hej!

Jeg sidder og prøver at få et stort script til at virke, det er et script med log in, admin, sessions osv.

Her er en del af min Sessions fil:

class Session
{
  var $username;    //Username given on sign-up
  var $userid;      //Random value generated on current login
  var $userlevel;    //The level to which the user pertains
  var $time;        //Time user was last active (page loaded)
  var $logged_in;    //True if user is logged in, false otherwise
  var $userinfo = array();  //The array holding all user info
  var $url;          //The page url current being viewed
  var $referrer;    //Last recorded site page viewed
  /**
    * Note: referrer should really only be considered the actual
    * page referrer in process.php, any other time it may be
    * inaccurate.
    */

  /* Class constructor */
  function Session(){
      $this->time = time();
      $this->startSession();
  }

  /**
    * startSession - Performs all the actions necessary to
    * initialize this session object. Tries to determine if the
    * the user has logged in already, and sets the variables
    * accordingly. Also takes advantage of this page load to
    * update the active visitors tables.
    */
  function startSession(){
      global $database;  //The database connection
      session_start();  //Tell PHP to start the session

      /* Determine if user is logged in */
      $this->logged_in = $this->checkLogin();

      /**
      * Set guest value to users not logged in, and update
      * active guests table accordingly.
      */
      if(!$this->logged_in){
        $this->username = $_SESSION['username'] = GUEST_NAME;
        $this->userlevel = GUEST_LEVEL;
        $database->addActiveGuest($_SERVER['REMOTE_ADDR'], $this->time);
      }
      /* Update users last active timestamp */
      else{
        $database->addActiveUser($this->username, $this->time);
      }

      /* Remove inactive visitors from database */
      $database->removeInactiveUsers();
      $database->removeInactiveGuests();

      /* Set referrer page */
      if(isset($_SESSION['url'])){
        $this->referrer = $_SESSION['url'];
      }else{
        $this->referrer = "/";
      }

      /* Set current url */
      $this->url = $_SESSION['url'] = $_SERVER['PHP_SELF'];
  }

  /**
    * checkLogin - Checks if the user has already previously
    * logged in, and a session with the user has already been
    * established. Also checks to see if user has been remembered.
    * If so, the database is queried to make sure of the user's
    * authenticity. Returns true if the user has logged in.
    */
  function checkLogin(){
      global $database;  //The database connection
      /* Check if user has been remembered */
      if(isset($_COOKIE['cookname']) && isset($_COOKIE['cookid'])){
        $this->username = $_SESSION['username'] = $_COOKIE['cookname'];
        $this->userid  = $_SESSION['userid']  = $_COOKIE['cookid'];
      }

      /* Username and userid have been set and not guest */
      if(isset($_SESSION['username']) && isset($_SESSION['userid']) &&
        $_SESSION['username'] != GUEST_NAME){
        /* Confirm that username and userid are valid */
        if($database->confirmUserID($_SESSION['username'], $_SESSION['userid']) != 0){
            /* Variables are incorrect, user not logged in */
            unset($_SESSION['username']);
            unset($_SESSION['userid']);
            return false;
        }
****************************************************************
Jeg ved ikke helt om det er nok.

Men jeg skal have lavet en tekst der hedder:

Velkommen til siden "brugernavn"

Jeg har bare included Sessions filen øverst.

hvordan trækker jeg denne brugernavns værdi ud på en side ?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. december 2007 - 09:44 #1
Velkommen til siden $_SESSION["username"]

Husk at skrive: SESSION_START(); helt oppe i toppen af din php-fil.. lige efter <?php

<?php
SESSION_START();
<HTML>
<HEAD>
bla bla bla

og så hvor du vil skrive den ud:

Velkommen til siden $_SESSION["username"]
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. december 2007 - 09:45 #2
Vil tro at det virker, uden at have sat mig så meget ind i dit script :-)