Avatar billede zumi Nybegynder
03. december 2007 - 20:22 Der er 5 kommentarer

Hvilket CMS?

Jeg skal have lavet hjemmeside for en forening der indsamler midler til et børnehjem i Sudan. Det er frivilligt og trods formålet vil ikke bruge al min tid på det. Jeg overvejer derfor at bruge CMS, men er lidt på bar bund i forhold til hvilken jeg skal gå krig med?

Siden skal indeholde info om koncept, sted/område, tilmelding af nyhedsbrebv, online tilmelding (online betaling/bidrag?) og evt. et forum. Og så må det jo gerne se bare lidt prof. ud.

Nogen CMS forslag til en side af denne type?

/zumi
Avatar billede madshammer Nybegynder
03. december 2007 - 20:30 #1
Måske kan www.wordpress.org bruges? Der findes en masse gode templates på http://themes.wordpress.net/

mvh.
madshammer
Avatar billede mibu Nybegynder
03. december 2007 - 22:08 #2
www.php-fusion.dk
kan måske også bruges

Michael
Avatar billede zumi Nybegynder
04. december 2007 - 17:28 #3
Kigger på dem med det samme. Er i nbekendt med Joombla og Mambo? De navne støder man ofte på, men måske de er for omfattende?
Avatar billede mibu Nybegynder
04. december 2007 - 20:30 #4
Med fare for at støde PHP Fusion brugere vil jeg sige, at PHP Fusion er en light version af Joomba og Mambo.
Men skal du bruge noget "ultralight" så se på CMSimple.dk den kører uden database, og der er også her mulighed for at finde mange færdige templates, og så er den utrolig brugervenlig for slutbrugerene, men der kan desværre kun laves et brugernavn.
Avatar billede madshammer Nybegynder
05. december 2007 - 18:19 #5
Ja, Joomla og Mambo er ret omfattende systemer, jeg synes umiddelbart at de, i forhold til dine behov, ville være at skyde lidt over målet. Jeg synes også at der er store muligheder for at få wordpress til at se prof ud uden de helt vilde armbevægelser. Her er et design jeg selv lavede over et template jeg fandt på den side jeg omtale i mit foregående indlæg. http://dwellingpanda.pisse-ulovlig.dk/ , det ser måske ikke så prof. ud, men det demonstrere meget godt hvor anderledes en side man kan lave, uden at være programmør.

mvh.
madshammer