Avatar billede frankini Nybegynder
03. december 2007 - 16:09 Der er 18 kommentarer

Fra ugyldig windows xp til gyldig xp?

Jeg har en pc der kører med en ugyldig windows xp professionel, men jeg har købt en gyldig windows xp professionel.

Mit spørgsmål er ny om jeg kan få pc'en til at køre med den gyldige windows xp licens - uden at skulle formattere pc'en?
Avatar billede peet-49 Novice
03. december 2007 - 16:15 #1
Du kan indsætte den nye cd-key med dette program:http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
Avatar billede mrbonus Novice
03. december 2007 - 16:16 #2
Microsoft har en side hvor de beskriver hvordan du kan gøre
http://support.microsoft.com/?kbid=328874
Avatar billede peet-49 Novice
03. december 2007 - 16:31 #3
Det er hurtigere og lettere med keyfinder.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. december 2007 - 16:32 #4
Lytter lige med. Har en OEM født med SP1, og har SP2 nu. Så hverken magical jellybean eller linket til M$ fungerer for mig.
Avatar billede peet-49 Novice
03. december 2007 - 16:35 #5
Det gør den, men kun hvis den ikke er præindstalleret med en recoverypartition.
Avatar billede mrbonus Novice
03. december 2007 - 16:35 #6
hmm, de skriver da inde på det Microsoft link at "How to change the Volume Licensing product key on a computer that is running Windows XP SP1 and later versions of Windows XP"
Skal ikke garantere at det passer, men umiddelbart vil jeg da mene at det også skulle gælde for SP2 også
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. december 2007 - 16:36 #7
Men ikke OEM versioner :(
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. december 2007 - 16:37 #8
"Det gør den, men kun hvis den ikke er præindstalleret med en recoverypartition."
Det var den :(
Avatar billede peet-49 Novice
03. december 2007 - 17:47 #9
Om det er OEM eller retail versioner er et fedt.
Avatar billede frankini Nybegynder
03. december 2007 - 18:06 #10
Tak for svarene, jeg får nok ikke tid til at teste det før imorgen eller i overmorgen.
Jeg vender tilbage når jeg har prøvet noget af.
Avatar billede peet-49 Novice
03. december 2007 - 18:25 #11
Du kan både skifte key på xp og office med programmet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. december 2007 - 20:15 #12
Har fundet ud af at hvis det er en retail version man har installeret, med uoriginal nøgle og den originale nøgle er en OEM, så kan man ikke skifte :(
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. december 2007 - 20:34 #13
Avatar billede peet-49 Novice
04. december 2007 - 08:17 #14
Det næsten samme fremgangsmåde med keyfinder.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. december 2007 - 08:40 #15
Jep, men det hjalp ikke mig ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. december 2007 - 08:42 #16
Hvis ingen af de to forslået links hjalp, kunne mit måske hjælpe. Jeg prøvede som sagt de to andre muligheder, uden held.
Avatar billede peet-49 Novice
04. december 2007 - 08:49 #17
Du kan ikke ændre cdkey på en recovery part. indstalleret PC. Eller du bærer dig forkert ad stim.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. december 2007 - 09:00 #18
Fra starten havde jeg en forinstalleret Win XP med recovery cd (OEM). Men på en eller anden måde fik jeg en ulovlig retail ind, efter en formatering. Da jeg så skulle ændre den tilbage, var der intet der hjalp (slet ikke de 2 links i denne tråd). Ringede til M$ support i går aftes, de sagde der ikke var noget at gøre. Googlede og fandt det link på nettet. Det hjalp ;o)
Eller det var ikke det du undrede dig over, peet-49?