Avatar billede th1 Nybegynder
03. december 2007 - 12:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Data bliver ikke opdateret

Hejsa eksperter jeg et problem.

når jeg klikker på min knap opdater. så bliver mine data ikke opdateret.

Jeg ved godt hvorfor de bliver ikke opdateret, det er fordi når jeg henter data'erne i min placeholder så kan jeg ikke bruge !IsPostBack fordi siden er allerede postback da jeg har klikket på min knap for at kunne rediger mine data. hvad kan jeg bruge i stedet for IsPostack?
Avatar billede kalp Novice
03. december 2007 - 12:53 #1
nok stadig bruge IsPOstBack men gøre det rigtigt..

svært at sige ud fra det man ikke kan se
Avatar billede th1 Nybegynder
03. december 2007 - 13:25 #2
jamen jeg prøver lige igen. Jeg har en side med 3 Placeholders, en af dem bruger jeg til at opdaterer mit indhold med. derfor er siden allrede PostBack når jeg skal til at opdaterer indholdet i min Placeholder derfor kan jeg ikke bruge !PostBack funktionen. så vil jeg ville lige vide om man ikke kan bruge noget andet?
Avatar billede kalp Novice
03. december 2007 - 13:31 #3
Det hjælper mig ikke så meget:) Jeg vil gerne se din page load og koden på din knap event.
Avatar billede th1 Nybegynder
03. december 2007 - 20:28 #4
ja du har ikke noget at bruge min pageload. da jeg har det hele i en side. men her er de 2 event som jeg bruger hvor den ene virker ikke korrekt.

Henter data for det enkelte ID:
------------- hent data  start --------------------------------------------

    protected void LnkUpdate_click(object sender, EventArgs e)
        {
            CalendarsEvents.Visible = false;

            #region fillDropDownMenus

            CultureInfo ci = new CultureInfo(CultureInfo.CurrentCulture.ToString());

          //StartDay Update
            for (int i = 1; i < 32; i++)
            {
                dlStartDayUpdate.Items.Add(i.ToString());
            }

            //StartMonth Update
            for (int i = 1; i < 13; i++)
            {
                dlStartMonthUpdate.Items.Add(new ListItem(ci.DateTimeFormat.GetMonthName(i), i.ToString()));
            }

            //StartYear Update
            dlStartYearUpdate.Items.Add(new ListItem(NavigateCalendar.SelectedDate.Year.ToString(), NavigateCalendar.SelectedDate.Year.ToString()));
            for (int i = 1; i < 20; i++)
            {

                dlStartYearUpdate.Items.Add(new ListItem(DateTime.Now.AddYears(+i).Year.ToString(), DateTime.Now.AddYears(+i).Year.ToString()));
            }

            //EndDay Update
            for (int i = 1; i < 32; i++)
            {
                dlEndDayUpdate.Items.Add(i.ToString());
            }

            //EndMonth Update
            for (int i = 1; i < 13; i++)
            {
                dlEndMonthUpdate.Items.Add(new ListItem(ci.DateTimeFormat.GetMonthName(i), i.ToString()));
            }

            //EndYear Update
            dlEndYearUpdate.Items.Add(new ListItem(NavigateCalendar.SelectedDate.Year.ToString(), NavigateCalendar.SelectedDate.Year.ToString()));
            for (int i = 1; i < 20; i++)
            {

                dlEndYearUpdate.Items.Add(new ListItem(DateTime.Now.AddYears(+i).Year.ToString(), DateTime.Now.AddYears(+i).Year.ToString()));
            }
            #endregion

                using (SqlConnection conn = (SqlConnection)DAL.GetConnection())
                {
                    SqlCommand cmd = conn.CreateCommand();
                    cmd.CommandText = "Select * From CalendarsEvents Where EventID = @EventID";
                    cmd.CommandType = CommandType.Text;
                    cmd.Parameters.Clear();
                    cmd.Parameters.AddWithValue("@EventID", hfIDupdate.Value);
                    if (cmd.Connection.State.Equals(ConnectionState.Closed))
                        cmd.Connection.Open();
                    IDataReader dr = cmd.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection);
                    if (dr.Read())
                    {
                        txtCalendarTitleUpdate.Text = dr["Title"].ToString();
                        dlStartDayUpdate.SelectedValue = dr["StartDate"].ToString();
                        dlStartMonthUpdate.SelectedValue = dr["StartMonth"].ToString();
                        dlStartYearUpdate.SelectedValue = dr["StartYear"].ToString();
                        dlEndDayUpdate.SelectedValue = dr["EndDate"].ToString();
                        dlEndMonthUpdate.SelectedValue = dr["EndMonth"].ToString();
                        dlEndYearUpdate.SelectedValue = dr["EndYear"].ToString();
                        if (!String.IsNullOrEmpty(dr["StartTime"].ToString()))
                        {
                            DateTime time = Convert.ToDateTime(dr["StartTime"].ToString());
                            tpStartTimeUpdate.SelectedDate = time;
                        }

                        if (!String.IsNullOrEmpty(dr["EndTime"].ToString()))
                        {
                            DateTime EndTime = Convert.ToDateTime(dr["EndTime"].ToString());
                            tpEndTimeUpdate.SelectedDate = EndTime;
                        }

                        txtWhereUpdate.Text = dr["Where"].ToString();
                        txtDescriptionUpdate.Text = dr["Description"].ToString();
                    }
                    dr.Close();
                    if (cmd.Connection.State.Equals(ConnectionState.Open))
                        cmd.Connection.Close();

                }

            UpdateEvents.Visible = true;
------------------------------ hente data slut ----------------------------------

------------------------------updater data start -------------------------------

UpdateEvents.Visible = false;

using (SqlConnection conn = (SqlConnection)DAL.GetConnection())
            {
                SqlCommand cmd = conn.CreateCommand();
                cmd.CommandText = "Update CalendarsEvents Set Title = @Title, StartDate = @StartDay, StartMonth = @StartMonth, StartYear = @StartYear, EndDate = @EndDay, EndMOnth = @EndMonth, EndYear = @EndYear, StartTime = @StartTime, EndTime = @EndTime, [Where] = @Where, Description = @Description Where EventID = @EventID";
                cmd.Parameters.Clear();
                cmd.Parameters.AddWithValue("@EventID", "");
                cmd.Parameters.AddWithValue("@Title", txtCalendarTitleUpdate.Text);
                cmd.Parameters.AddWithValue("@StartDay", dlStartDayUpdate.SelectedValue);
                cmd.Parameters.AddWithValue("@StartMonth", dlStartMonthUpdate.SelectedValue);
                cmd.Parameters.AddWithValue("@StartYear", dlStartYearUpdate.SelectedValue);
                cmd.Parameters.AddWithValue("@EndDay", dlEndDayUpdate.SelectedValue);
                cmd.Parameters.AddWithValue("@EndMonth", dlEndMonthUpdate.SelectedValue);
                cmd.Parameters.AddWithValue("@EndYear", dlEndYearUpdate.SelectedValue);
                cmd.Parameters.AddWithValue("@StartTime", tpStartTimeUpdate.SelectedDate);
                cmd.Parameters.AddWithValue("@EndTime", tpEndTimeUpdate.SelectedDate);
                cmd.Parameters.AddWithValue("@Where", txtWhereUpdate.Text);
                cmd.Parameters.AddWithValue("@Description", txtDescriptionUpdate.Text);
                if (cmd.Connection.State.Equals(ConnectionState.Closed))
                    cmd.Connection.Open();
                cmd.ExecuteNonQuery();
                if (cmd.Connection.State.Equals(ConnectionState.Open))
                    cmd.Connection.Close();
            }

            CalendarsEvents.Visible = true;
----------------- updater data slut--------------------------------
Avatar billede th1 Nybegynder
03. december 2007 - 20:52 #5
jeg har fundet ud af hvorfor tror jeg. men i mit parameter @EventID mangler der defnitionen. men jeg er alligvel ikke helt sikker. fordi jeg kan ikke se om det er den rigtige version før end i morgen, da den anden computer er lige et andet sted. og jeg lavede det på den .. :S
Avatar billede th1 Nybegynder
04. december 2007 - 11:23 #6
nå det var sq bare det at jeg manglede lige at putte der rigtige ind for EventID :S

så nu har jeg løst mit problem =)