Avatar billede lmejding Nybegynder
02. december 2007 - 12:42 Der er 7 kommentarer

fra hml til Plain Text i email

Jeg har nogle data gemt i en database, som både bruges på en hjemmeside, men som også skal bruges i en sms.
Jeg sender data til smsprovideren som en email, som sms gatewayen omdanner til en sms.

Data ser sådan ud:
<P>ord 1</P>
<P>ord 2</P>
<P>ord 3</P>

Hvordan får jeg det til at stå som
ord1
ord3

i emailen, som skal skrives i Plain Text?
Jeg kan ikke finde ud af at omdanne teksten med linieskift...

Håber nogen kan hjælpe..
Avatar billede lmejding Nybegynder
02. december 2007 - 12:43 #1
obs: jeg kan godt finde ud af at replace html tag, men hvordan indsætter jeg linieskift i teksten så den kan sendes som en tekststreng?
Avatar billede w13 Novice
02. december 2007 - 14:12 #2
Du bruger bare vbCrLf (Clear Linefeed), som giver linjeskift, i stedet for <br>. Du gør det sådan her:

Replace(string,"<br>",vbCrLf)
Avatar billede lmejding Nybegynder
02. december 2007 - 15:07 #3
ja men det virker ikke. jeg har prøvet med body = body & "Hello Jim" & vbCrLf & vbCrLf & "How's it going? ..." uden held.
Jeg tror det er sms gateway'en, der ikke kan håndtere linieskift.
Har både prøvet med vbCrLf og \n

Ved sgu ikke - er ved at give op...
Avatar billede lmejding Nybegynder
02. december 2007 - 15:08 #4
jeg tror problemet ligger i overgangen fra mail til sms
Avatar billede w13 Novice
02. december 2007 - 20:54 #5
Og du har prøvet med <br>?
Avatar billede lmejding Nybegynder
03. december 2007 - 02:41 #6
naturligvis
Avatar billede w13 Novice
19. januar 2008 - 15:53 #7
Lukketid?