Avatar billede coneagle Nybegynder
12. juni 2001 - 13:29 Der er 1 kommentar

Tilføjelse af tidsfunktion til et forumscript...

Jeg har DForum v1.01 script i Perl. (http://www.dansteinman.com/dforum)

Det vil jeg gerne have tilføjet en funktion, sådan, at når man indtaster et emne, så kan man kun skrive til det emne i 20 dage, hvorefter man kun kan læse det emne, og ikke tilføje mere til det...

Håber nogen gider at hjælpe mig!!!

Avatar billede hellhammer Nybegynder
07. juli 2001 - 21:58 #1
Nu kender jeg ikke det forum, så jeg ved ikke hvordan det er struktureret, men prøv at sætte et datomærke på den originale tråd. Altså, når en bruger laver en ny tråd, så indsæt et felt i databasen, med en datomærkning:

my $date = time();

Når så brugeren prøver at besvare en tråd, kan du lave et check for at se om tråden er for gammel, i det her tilfælde 20 dage. Da variablen $date er i Epoch-sekunder, skal du simpelthen bare skrive noget i den her stil:

my $databasedato = $etvistantalsekunder;
my $nuvaerendedato = time();
my $udlober = $nuvaerendedato - (60 * 60 * 24 * 20);

if ($udlober < $databasedato) {
print \"Du kan kun poste i denne tråde i 20 dage efter den blev lavet!\\n\";
}

Egentlig ikke særlig svært!!