Avatar billede nhoff Nybegynder
02. december 2007 - 10:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af streng til dato

Af tåbelige årsager jeg ikke skal komme ind på her står jeg i den situation, at en kollega har lavet et datofelt som en nvarchar.

Dvs. at jeg i et view skal trække data ud fra et nvarchar-felt, der står i formatet yyyymmdd og præsentere det som et datofelt.

Jeg kan bruge LEFT, RIGHT og SUBSTRING til at trække hhv. år, dato og måned ud, men jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte dem sammen igen OG formatere dem som en dato (dvs. som smalldatetime).

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med en funktion :-)
Avatar billede terry Ekspert
02. december 2007 - 10:59 #1
You should be able to use the convert function

SELECT convert(datetime, '20071202')
Avatar billede nhoff Nybegynder
02. december 2007 - 11:11 #2
Ja, det er jo indlysende simpelt :-)

Af en eller anden grund får jeg alligevel "arithmetic overflow. Error converting expression to datetime" ?
Avatar billede nhoff Nybegynder
02. december 2007 - 11:15 #3
...og det skyldes at der er en eller anden der har indtastet ukurante datoer i feltet, f.eks. 99999999. Kan man lave et check så disse springes over?
Avatar billede nhoff Nybegynder
02. december 2007 - 11:30 #4
Og den fandt jeg ud af med ISDATE. Tak for hjælpen!
Avatar billede terry Ekspert
02. december 2007 - 13:24 #5
sorry, I was out for a while. Thanks for the points, gald to see you found a solution to invalid date values.