Avatar billede morpheus1000 Nybegynder
30. november 2007 - 14:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Søgning i billed numre fra URL.

Hej

Jeg har en database jeg slår op i, her fra får jeg et id tilbage på en medarbejder. Dette id svare til det billed navn jeg skal hente fra siden. Eksempel www.netbrugere/billeder/10278.jpg

Her svare id til 10278, men hvordan laver man en variabel inde i en URL, hvor efter den skal vises i picturebox1.imgae =

Jeg skriver programmet i Visual Studio 2008 og jeg bruger Forms. Til at opbygge mine forms bruger jeg toolboxen.
Håber der nogen der kan hjælpe.

Mvh
Benjamin
DTU, DK
Avatar billede kalp Novice
30. november 2007 - 14:28 #1
Det nemmeste er da 100% sikkert (for mig)
bare at smide en webbrowser komponent ind på formen.. style den lidt så den ligner en lille boks.. og så kan du jo hente din URL direkte i den!!
Avatar billede kalp Novice
30. november 2007 - 14:29 #2
Uden den så tror jeg man skal ud i, at først hente billedet ned i en mappe på disken og først bagefter loade din ind i sin form..

må helt klart være det nemmeste det forslag før:)
Avatar billede morpheus1000 Nybegynder
01. december 2007 - 14:53 #3
Ok, det prøver jeg med browseren. Men hvordan vil du lave komme en variabel værdi ind i en browser linie? Hvis den står sådan her "www.netbrugere/billeder/10278.jpg" ?

P.S. hvordan fungere det med point? Skal jeg godkende svaret eller hvad?

Mvh
Benjamin
Avatar billede morpheus1000 Nybegynder
01. december 2007 - 17:48 #4
Hej igen.
Nu har jeg fundet ud af at søge i numrene, det sidste jeg mangler er at få min picturebox til at vise den følgende URL.
private void showpicture(int SalaryNumber)
        {
            Uri uri = new Uri("http://odin.bksv.com/stafflist/images/pictures/" +    SalaryNumber + ".jpg");
            BitmapImage bitmap = new BitmapImage(uri);
            pictureBox1.Image = bitmap;

        }
Dette kan jeg ikke få lov til at gøre. Er der nogen der har en anden metode til dette?

Mvh
Benjamin
Avatar billede kalp Novice
01. december 2007 - 19:07 #5
er du gået væk fra det med browseren eller?
med hensyn til browser'en så mener jeg bare man kalder metoden Navigate.
Den skulle være lige til at slå op.

browser.Navigate("http://www.netbrugere/billeder/10278.jpg");
Avatar billede mcnovy Nybegynder
02. december 2007 - 13:29 #6
Jeg har brugt følgende i en lille app jeg lavede.

public form1
{
            string URL = "http://www.netbrugere/billeder/";
            HentBillede(URL);
}
private void HentBillede(string URL)
{
            try
            {
                progressBar1.Visible = true;
                label10.Text = "Vent venligst mens billede hentes";
                string test = monthCalendar1.SelectionStart.ToShortDateString();
                pictureBox1.ImageLocation = URL +
                    monthCalendar1.SelectionStart.Year + //Hent år af 4 ciffer
                    "/ga" +
                    test.Substring(8, 2) + //Hent år af 2 ciffer
                    test.Substring(3, 2) + //Hent Måned i 2 Ciffer
                    test.Substring(0, 2) + //Hent Dag af 2 Ciffer
                    ".gif";
            }
            catch
            {

                label10.Text = "Billede kunne ikke hentes, der kan muligvis være problemer med din internet opkobling";
            }

jeg skiftet mit URL for at det måske er lettere for dig at se ideen.

men dit program kunne jo evt se sådanne her ud

private void HentBillede()
{
string URL = "http://www.netbrugere/billeder/";
pictureBox1.ImageLocation = URL + ID + ".jpg";
}
Hvor URL er der du skal hente billedet fra, og ID er det ID du skal finde billedet på.

håber du har ideen, ellers er du velkommen til at spørge.
Avatar billede morpheus1000 Nybegynder
02. december 2007 - 15:34 #7
Hej

Tak for hjælpen, jeg vil prøve at se om jeg ikke kan få det til at virke med pictureboxen, det burde kunne lade sig gøre :)

Mvh
Benjamin
Avatar billede mcnovy Nybegynder
02. december 2007 - 16:17 #8
hvis du mener at tråden er færdig, så husk at give point til den du mener har givet det rigtige svar, så du kan få lukket tråden (også den anden tråd du har oprettet)
Avatar billede morpheus1000 Nybegynder
02. december 2007 - 19:31 #9
Hej

Yes, men hvordan gør man?
Avatar billede mcnovy Nybegynder
02. december 2007 - 20:05 #10
den der har besvaret dit spørgsmål korrekt beder du give et svar.
når han så har gjort det, så får du en lille "menu" ovre til venstre for textboxen her hvor du kan vælge ham, eller dem som du vil give de point du giver.

hvis du ikke mener at der er nogen der har givet dig noget korrekt svar, så kan du vælge at svarer selv (markere checkboxen til venstre med svar) og så kan du give dig selv dine point tilbage...
Avatar billede morpheus1000 Nybegynder
03. december 2007 - 16:09 #11
Hej mcnovy.

Yes du har besvaret mit spørgsmål. Men hvor er det lige jeg skal svare?
Avatar billede morpheus1000 Nybegynder
03. december 2007 - 16:31 #12
Tak
Avatar billede mcnovy Nybegynder
03. december 2007 - 16:32 #13
Svar

og så kan du så trykke på mit navn, og accepter svar, så får jeg pointene..

hvis du markere flere, så deler du pointene mellem dem
Avatar billede morpheus1000 Nybegynder
03. december 2007 - 17:49 #14
Yes, nufattede jeg det endelig :) Det virker perfekt...

tak igen