Avatar billede sunbum Nybegynder
30. november 2007 - 12:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

permissions til biblioteker

Jeg sidder og roder med permissions til folders og ønsker at give brugere fuld rettighed under et bestemt bibliotek.

eks (f:\testfolders)

under testfolders er det så meningen af nogle bestemte biblioteker skal låses så brugerne ikke kan flytte med disse eller rette på deres navn osv.

for eks. f:\testfolders\testet\

Når jeg går ind under rettigheder for "testet" kan jeg ikke fjerne rettighederne jeg gav under "testfolders"...
så hvordan løser jeg dette?
Avatar billede snowball Novice
30. november 2007 - 12:14 #1
Har du prøvet at klikke på Advanced når du har vinduet med rettighederne åben, fjerne markeringen i "Inherit from parent..." og så vælge en Copy eller Remove?

Hvis du siger Remove, så fjerner den alle rettigheder der er nedarvet, og siger du Copy, så er de nedarvede rettigheder der stadig, men du kan nu fjerne dem som det passer dig.
Avatar billede sunbum Nybegynder
30. november 2007 - 12:16 #2
tak for det.. lige hvad jeg skulle bruge
Avatar billede snowball Novice
30. november 2007 - 14:13 #3
Så kommer der lige et svar :)