Avatar billede m_smiszek Nybegynder
30. november 2007 - 10:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Textbox validering - masterpage.master

Hej alle.

Jeg har et site som før har kørt uden masterpage, hvor det kørte fint.

Jeg besluttede mig for at implemtere masterpage for at simplificere det en del.

Det hele virker også på nær at jeg validere om jeg har noget i et textbox felt. Det er stoppet med at virke.

Koden er:

blog.aspx:
<div id="addkommentar">
    <h2>Tilføj din kommentar:</h2>
    <h3><asp:Label ID="Label1" runat="server"></asp:Label></h3>
    <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server" BorderColor="#f2dd54" BorderStyle="Solid">Navn</asp:TextBox>
    <asp:TextBox ID="TextBox2" runat="server" BorderColor="#f2dd54" BorderStyle="Solid">E-mail - vises ikke</asp:TextBox>
    <br />
    <asp:TextBox ID="TextBox3" runat="server" TextMode="MultiLine" Height="200" Width="310" BorderStyle="Solid" BorderColor="#f2dd54" style="OVERFLOW:hidden;">Kommentar</asp:TextBox>
    <br />
    <asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Tilføj Din Kommentar" BorderStyle="Solid" Width="210" BorderColor="#f2dd54" BackColor="White" />
    </div>

blog.aspx.vb:

If Request.Form("Textbox1") = "" Or Request.Form("Textbox1") = "Navn" Then
            Label1.Text = "Du mangler at skrive dit navn"
        ElseIf Request.Form("Textbox3") = "" Or Request.Form("Textbox3") = "Kommentar" Then
            Label1.Text = "Du mangler at skrive din kommentar"
        Else

Her melder den at der intet står i textbox1 uanset hvad der skrives.

100point tildeles, da det er ret vigtigt for mig. Sikkert en begynder fejl, men kan ikke gennemskue det.

//mikkel
Avatar billede kalp Novice
30. november 2007 - 10:55 #1
Du skal ikke bruge Request.. tjek din source.. dine bokse har sikkert fået et prefikset id nu og derfor er Request tom.

men prøv istedet at kalde din kontrol direkte..

Textbox1.Text
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
30. november 2007 - 10:55 #2
mangler du ikke .Text?

altså: Request.Form("Textbox1").Text = ""
Avatar billede kalp Novice
30. november 2007 - 10:56 #3
Nej han skal slet ikke kalde Request..

ps. når jeg ser se din source så mener jeg når du har startet din side.. så vælger du vis kildekode på siden så du kan se html.. her kan du se om dine textbokse har fået nyt id:)

det er jeg næsten sikker på de har og derfor kan du ikke bruge Request på den måde.
Avatar billede kalp Novice
30. november 2007 - 10:58 #4
If Textbox1.Text = "" Or Textbox1.Text = "Navn" Then
            Label1.Text = "Du mangler at skrive dit navn"
        ElseIf Textbox3.Text = "" Or Textbox3.Text = "Kommentar" Then
            Label1.Text = "Du mangler at skrive din kommentar"
        Else

dette burde virke.. medmindre du skal have 2 gange == tegn ved sammenligning.. jeg er ikke VB mand.
Avatar billede m_smiszek Nybegynder
30. november 2007 - 12:31 #5
Arh super, det virker perfekt... og sikken en begynder fejl.

smider du et svar ?
Avatar billede m_smiszek Nybegynder
30. november 2007 - 12:31 #6
Og man kan sagtens nøjes med et =
Avatar billede kalp Novice
30. november 2007 - 12:36 #7
du får svaret her:)