Avatar billede wipeout_dk Nybegynder
30. november 2007 - 08:10 Der er 1 kommentar

Afstemnings system med login!

Hej

Er den nogen der kender til et godt script der kan håndtere et lille afstemnings system (poll voting) med login.

Systemet/scriptet skal kunne følgende:

Man logger ind vha. et nummer og kan så angive sin stemme.
Når man har stemt kan nummereret ikke anvendes mere.

Systemet skal ca. kunne indeholde 1000 eller mere login numre.
Så det ville nok være en fordel hvis det lå i en sql db.

Nogen der kan hjælpe.. !?
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
04. oktober 2008 - 22:56 #1
Lav en side (fx admin.php), lav en formular til at oprette en afstemning, og når man submitter, inkluder noget lignende:

<?
$keycount = "0";
while ($keycount != "1000"){
$keycount = $keycount+1;
$key = random(0,9).random(0,9).random(0,9).random(0,9).random(0,9).random(0,9).random(0,9).random(0,9).random(0,9);
$check = mysql_query("SELECT * FROM >>>din_key_tabel_her<<< WHERE key = '$key'") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($check) == "0"){
mysql_query("INSERT INTO >>>din_key_tabel_her<<< set key = '$key'") or die(mysql_error());
}
print "<font color=\"red\"><h2>Key oprettet!</h2></font>";
}else{
print "<font color=\"green\"><h2>Alle keys blev oprettet!</h2></font>";
}

?>
og på afstemningssiden laver du blot en  normal poll hvor man udover at afgive sin stemme også lige skriver en id i et felt, før man trykker afstem.

Håber du forstår hvor jeg vil hen ;)

Held og lykke.