Avatar billede lord_mike Nybegynder
29. november 2007 - 21:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tekstboks sender forkert værdi tilbage

Hej, (ASP.Net, VB.Net)

Jeg har en asp.net side hvor man kan ændre nogle værdier for en bruger. I eksemplet bruger jeg brugernavnet:

<asp:TextBox runat="server" ID="txtUsername"></asp:TextBox>

Siden vil under load bestemme sig for hvilken værdi den skal sætte ind, og sætte start-brugernavnet op (Navnet på den bruger man vil ændre).

Problemet er så, at ligemeget hvad brugeren indtaster, vil det serveren satte txtusername til altid komme tilbage. Eks:

Brugerne loader siden, teksten er: "Administrator".
Brugeren sætter feltet til: "abc".
Brugerne trykker send, på serveren henter jeg værdien med "txtUsername.Text". Her får jeg under alle omstændigheder "Administrator" tilbage.

Så gjorde jeg som test, det at jeg fik serveren til også at hente værdien med "Request.Form("")", og her står værdien ganske vist som "abc".

Altså, jeg er forvirret.
Serveren modtager værdien korrekt, men sætter den ikke ind i objektet for tekstboksen.
Avatar billede w13 Novice
29. november 2007 - 21:53 #1
Jeg mener, at .Text kun henter standardværdien, altså det den først er sat til. Hvorfor bruger du så ikke bare Request.Form?
Avatar billede compilos Nybegynder
29. november 2007 - 22:00 #2
Du skal nok bruge (Første gang siden loades.
if not (IsPostBack)
{

}
(Kender ikke syntaksten i VB)
Avatar billede lord_mike Nybegynder
29. november 2007 - 22:03 #3
#w13:
Derfor: Response.Write(Request.Form("ctl00$Main_Admin$txtUsername"))
        Response.Write(";" & txtUsername.Text)
        Response.End()

#compilos:
I VB hedder det: If IsPostBack = False Then

                End

Men hvorfor skulle jeg det?
Avatar billede compilos Nybegynder
29. november 2007 - 22:16 #4
Jeg troede bare at du fik overskrevet værdien, når den laver Page Load igen!.
Eller kan du vise noget kode!
Avatar billede lord_mike Nybegynder
29. november 2007 - 22:17 #5
Hmm.. Det kan være..
Jeg prøver at eksperimentere med postback..
Avatar billede lord_mike Nybegynder
29. november 2007 - 22:18 #6
Du giver bare et svar. Så får du point... :)
Avatar billede compilos Nybegynder
29. november 2007 - 22:21 #7
Jeg har ikke løst noget, så ingen point.
Men hvis du løser - vil jeg da gerne høre hvad det var der drillede!.

/Compilos
Avatar billede lord_mike Nybegynder
29. november 2007 - 22:44 #8
Det var præcist det som du skrev. Postback.

En bekendt af mig er også programmør, men lidt knotten når det kommer til at svare. Han skrev godt nok at jeg ikke forstod PostBack, men derudover ingne info.

Dette var det korrekt hint :)
Avatar billede compilos Nybegynder
29. november 2007 - 22:45 #9
Super!,- tak fordi du gad og melde tilbage!
Avatar billede lord_mike Nybegynder
01. december 2007 - 19:52 #10
Svar lige så jeg kan lukke spørgsmålet... :)
Avatar billede compilos Nybegynder
02. december 2007 - 01:35 #11
Svar :-)