Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
29. november 2007 - 18:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Aflæse rettede værdier i et GridView

Jeg har et GridView, hvor jeg editerer direkte med RowEditing, der jo laver linien i GridView om til TextBoxe. Når brugeren har ændret data, vil jeg gerne gemme de nye data med en SQL, men det kræver jo, ar jeg kan aflæse de rettede data fra GridView. Dette har jeg prøvet med RowUpdating, hvor jeg forsøger at aflæse de nye data med:

GridView.Rows(e.RowIndex).Cells(2).Text

men problemer er, at den aflæser de gamle data og ikke de rettede - hvordan får jeg den til at aflæse de rettede data?
Avatar billede neoman Novice
29. november 2007 - 18:44 #1
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
06. december 2007 - 14:44 #2
Jeg har nu - undskyld den lange tid - forsøgt mig med din henvisning, men kan ikke få den til at fange nogen nye værdier!

Jeg mener at gøre som i eksemplet:

Protected Sub gvMasterList_RowUpdating(ByVal sender As Object, ByVal e As GridViewUpdateEventArgs) Handles gvMasterList.RowUpdating

        Dim records(e.NewValues.Count - 1) As DictionaryEntry
        e.NewValues.CopyTo(records, 0)

        'Iterate through the array and HTML encode all user-provided values
        'before updating the data source.
        Dim entry As DictionaryEntry
        For Each entry In records
            e.NewValues(entry.Key) = Server.HtmlEncode(entry.Value.ToString())
            lblInfo.Text = e.NewValues(entry.Key)
        Next
End Sub

men af en eller anden grund, hopper den uden om løkken:

For Each entry In records

også selvom jeg har lavet en ændring af feltværdien i GridView? Kan du mon hjælpe mig lidt videre?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
23. december 2007 - 18:58 #3
neoman -> beklager - fik aldrig dette til at virke!

Men - jeg har fået noget kode, der virker perfekt. Hvis nogen skulle have brug for denne kode, så skriv et indlæg her og jeg kan sende den til dig!
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
05. september 2010 - 12:43 #4
Lukkes grundet alder.