Avatar billede hehe7777 Nybegynder
29. november 2007 - 14:15 Der er 5 kommentarer

Tekstfil til tabeller

Jeg har en tekstfil som jeg skal have læst ind i en tabel(eller flere).
Seperator er såvidt jeg kan se Space og Return.
Det er desværre ikke fast hvor mange Space der er imellem.
Jeg skal helst lave det så det stadig fungerer hvis der bliver lavet om i formatet. Det kan det ikke vel???

Hvis man ikke kan læse det ind i en tabel direkte, kan man så ikke lave det om til xml? Derfra kan jeg selv hælde det i tabellen.

ex. på hvordan det ser ud. Nedenstående er de første 2 records der skal læses ind.

SAMPLE NAME: 888B2_G77_05-Y69F9_S16_                      SAMPLE TYPE: KLD6 / Unreachable
A End - Under-NW: Cirkel 167                          Box: NDKJVS8788KNJMKJN                                      Ling: PineEast-gh4  LOI-16c      Ch 1
B End - Under-NW: Cirkel 167                          Box: KJNBVKAJVBKJHA555                        Ling: PineWest-A2  LOI-16c      Ch 1

SAMPLE NAME: 999B2_G77_05-Y69F9_S16_                      SAMPLE TYPE: KLD6 / Unreachable
A End - Under-NW: Cirkel 167                          Box: NDKJVS8788KNJMKJN                                      Ling: PineEast-gh4  LOI-16c      Ch 1
B End - Under-NW: Cirkel 167                          Box: KJNBVKAJVBKJHA555                        Ling: PineWest-A2  LOI-16c      Ch 1

Måske er der bare den tunge vej at lave en application der læser lige præcis dette format. Men jeg ville meget gerne lave noget der var mere dynamisk.

Håber at høre nogle gode forslag
Avatar billede neoman Novice
29. november 2007 - 23:21 #1
Er det en one-off eller noget som skal gentages tit ? I det første tilfælde, samt for en-gang-imellem er Excel nok den hurtigste løsning:)
Avatar billede hehe7777 Nybegynder
30. november 2007 - 09:45 #2
Nej det skal gentages med jævne mellemrum. Elers har du ret i at det ville være nemmere med Excel
Avatar billede neoman Novice
30. november 2007 - 11:19 #3
Så vidt jeg kan se så må proceduren så blive følgende.

1. Indlæs records

2. Med en flexibel regexp, find dine kolonne-separatorer i hver record: lige nu ser det ud til at en kolonne separator er noget "    " - mere end ét "space", (medmindre det kun er skærmvisningen her på E, og du i realiteten har TAB, som man også kan lede efter i en Regexp) Hvis formatet i tabellen ændrer sig, så er det bare om at lave en ny regexp.
Om man automatisk kan detekte at formatet har ændret sig: tjah, måske, især hvis du har et fast antal kolonner.

3. jeg tror den lokale regexp+ C# expert er nielle, bare vent på han kommer forbi:)
Avatar billede hehe7777 Nybegynder
30. november 2007 - 13:20 #4
det er separaret med et antal spaces...ikke kun et space. Jeg har tjekket at det ikke er TAB.
Jeg kender ikke Regexp, men det kan jeg jo prøve at sætte mig ind i.
Tak for hjælpen sofar.
Avatar billede hehe7777 Nybegynder
03. december 2007 - 11:32 #5
lukker spørgsmålet