Avatar billede x-pander Nybegynder
29. november 2007 - 11:09 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

asp.net server på lokalt netværk

God formiddag.

Jeg har en side som skal køres lokalt midlertidigt mens den bliver gennemtestet. Men det er ikke muligt for andre bare at skrive noget i retningen af-:

http://[IP-adresse]:[Portnummer]/Web/

- i deres kør.

Jeg har været inde i administrationen og tilføjet gæst til remote debuggers, hvilket jeg troede var fejlen, men heller ikke der.

Udover det har jeg slået firewallen fra midlertidigt.

Jeg har også prøvet med:

\\[IP-adresse]:[Portnummer]/Web/

Selv uden portnummer, har jeg prøvet.

Gør jeg det overhovedet rigtigt og er det muligt, eller skal der køre en anden slags server ud over min lokale debugger?
Avatar billede kalp Novice
29. november 2007 - 11:12 #1
hvis ikke de sidder på samme netværk skal du brug din eksterne ip..

www.myip.dk
Avatar billede x-pander Nybegynder
29. november 2007 - 11:15 #2
De er på samme IP-range. 192.168. osv.
Avatar billede kalp Novice
29. november 2007 - 11:16 #3
har du prøvet og pinge din maskine fra en af de andre for at se om de kan se den? .. så du er sikker
Avatar billede x-pander Nybegynder
29. november 2007 - 11:18 #4
Ja det har jeg prøvet, så selve forbindelsen er der ikke bøvl med. Svartid det normale < 1 ms
Avatar billede nielle Nybegynder
29. november 2007 - 11:19 #5
Svjv. kan den indbyggede Develoment Server slet ikke nås fra noget andet end den lokale maskine.
Avatar billede x-pander Nybegynder
29. november 2007 - 11:23 #6
Okay, så det er højst sandsynligt kun muligt med en dedikeret maskine med en MS-program på der kører en server som hoster siden?
Avatar billede nielle Nybegynder
29. november 2007 - 11:25 #7
Der skal nok en IIS til, ja.
Avatar billede kalp Novice
29. november 2007 - 11:28 #8
Skulle den bare kunne ses fra andre maskiner på netværket eller skulle de kunne debugge sig ind i koden?

Hvis de bare skal se den skal den sættes op i IIS'en og svarer på et navn du giver den
Avatar billede x-pander Nybegynder
29. november 2007 - 11:29 #9
Jamen den skal egentlig bare kunne ses og bruges (databasen), så direkte debugging er vel ikke nødvendigt?
Avatar billede nielle Nybegynder
29. november 2007 - 11:30 #10
Lidt dokumentation:

The ASP.NET Development Server
If you cannot or do not want to use IIS as your Web server, you can still test your ASP.NET pages by using the ASP.NET Development Server. The ASP.NET Development Server, which is included with Visual Web Developer, is a Web server that runs locally on Windows operating systems, including Windows XP Home Edition. It is specifically built to serve, or run, ASP.NET Web pages under the local host scenario (browsing from the same computer as the Web server). In other words, the ASP.NET Development Server will serve pages to browser requests on the local computer. ***> It will not serve pages to another computer. <*** Additionally, it will not serve files that are outside of the application scope. The ASP.NET Development Server provides an efficient way to test pages locally before you publish the pages to a production server running IIS.

Ref: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/58wxa9w5(VS.80).aspx
Avatar billede x-pander Nybegynder
29. november 2007 - 11:30 #11
Hvor konfigurerer jeg IIS'en?
Avatar billede x-pander Nybegynder
29. november 2007 - 11:31 #12
Nå okay. Jamen så står det rimelig klart jo. :/

I ligger bare begge et svar. Så tak for hjælpen.
Avatar billede nielle Nybegynder
29. november 2007 - 11:32 #13
Er du sikker på at du overhovedet har instaleret en IIS på din maskine?
Avatar billede nielle Nybegynder
29. november 2007 - 11:32 #14
Svar :^)
Avatar billede kalp Novice
29. november 2007 - 11:33 #15
Nej du behøver ikke debugger hvis der folk bare skal teste siden... så skal den sættes op i din IIS og ikke andet.. windows pro kommer med IIS
og det er nemt at sætte siden op
Avatar billede x-pander Nybegynder
29. november 2007 - 11:35 #16
Ja nemlig pro kommer med IIS, men hvor kommer jeg i kontakt med den og får mulighed for at konfigurere den?
Avatar billede kalp Novice
29. november 2007 - 11:37 #17
måske er den allerede sat op, men højreklik på denne computer og vælge "Manage"
Fold Services og Applications ud og så finder du "Internet Information Service".

hvis den er der er din IIS sat op.. ellers skal du i tilføj og fjern programmer.. og vælge tilføj windows componenter og installere derfra.
Avatar billede kalp Novice
29. november 2007 - 11:40 #18
Hvis du har internet information services så folder du den ud.. så skulle du gerne have en mappe som hedder "Websites" åben den og så har du "Default Web site" ..højreklik på den og vælge "New-> Virtual Directory"

angiv et navn til din app.. angiv placering og så burde du kunne tilgå den med

http://IP/navnDuGavDen
Avatar billede x-pander Nybegynder
29. november 2007 - 11:42 #19
Okay, jamen så var det jeg kiggede, jeg blev bare lidt i tvivl om det var der den lå. Jeg så det da jeg ændrede gæstekontoen.

Men så prøver jeg da lige at hive den ind.

PS. førhen lå den ikke under kontrolpanel direkte tilgængelig der?
Avatar billede kalp Novice
29. november 2007 - 11:43 #20
Det gør den stadig.. under administrative tools:)

..synes bare det er hurtigere fra denne computer:)
Avatar billede x-pander Nybegynder
29. november 2007 - 11:54 #21
Okay, det ser faktisk ud til at virke ved at følge din opskrift.

Men nu PT får jeg selfølgelig en anden fejl. :P

Nu får jeg en Not authorized to view this page. Jeg kigger lige rundt men hvis du kender noget med brugerrettigheder, så må du gerne give dit besyv med.
Avatar billede x-pander Nybegynder
29. november 2007 - 11:55 #22
f.eks. virker: http://localhost/iishelp fint nok, men min egen virker ikke. Så jeg får altså både fejlen på min lokale og på den anden maskine
Avatar billede kalp Novice
29. november 2007 - 12:03 #23
Du skal vælge egenskaber på dit nye website i iis'en og så er der et faneblad som hedder "Security" det er sikkert noget der:)
Avatar billede x-pander Nybegynder
29. november 2007 - 12:51 #24
Yep, det regner jeg også med nemlig. :)

Det er btw. denne fejl jeg får: HTTP 401.3 - Access denied by ACL on resource
Internet Information Services
Avatar billede x-pander Nybegynder
29. november 2007 - 13:00 #25
Nu har jeg sat [computernavn]\Guest op til at være anonymous access-brugeren. Og anonymous er tilladt. Men jeg får en ny fejl:

HTTP 401.1 - Unauthorized: Logon Failed
Internet Information Services
Avatar billede x-pander Nybegynder
29. november 2007 - 13:08 #26
Okay, nu er jeg kommet lidt videre ved at tilføje den gamle bruger igen og fjerne guest-brugeren. Udover det er IIS'en sat til at styre passwords.

Men nu får jeg en ny side, igen. Det er dog en mere normal side, en fejlside i IE7.

The website declined to show this webpage.

Most likely causes:
This website requires you to log in.

Udover det, får jeg en 403-fejl. Så hvad er næste step ved du det?
Avatar billede kalp Novice
29. november 2007 - 13:11 #27
ikke rigtigt for har normalt ikke problemer med det selv og så er det jo en del nemmere når man selv sidder med problemet for der kan man navigerer rundt og se på de forskellige indstillinger:)
Avatar billede x-pander Nybegynder
29. november 2007 - 13:14 #28
Okay, så angav jeg default.aspx som startside og så fandt den faktisk siden. MEN! Nu er der så en ny type fejl, igen, igen...

Failed to access IIS metabase

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Web.Hosting.HostingEnvironmentException: Failed to access IIS metabase.

The process account used to run ASP.NET must have read access to the IIS metabase (e.g. IIS://servername/W3SVC). For information on modifying metabase permissions, please see http://support.microsoft.com/?kbid=267904.

Hvordan skal jeg tolke al den information?
Avatar billede kalp Novice
29. november 2007 - 13:20 #29
hvis du vælger egenskaber på dit website.. og tjekker "ASP.NET Version" mener jeg nok fanebladet hedder.. hvis du ikke har et og hvis du har men der ikke er nogen asp.net version så skal det installeres først så den understøtter ASPX sider.
Avatar billede x-pander Nybegynder
29. november 2007 - 13:23 #30
Det er installeret og vises korrekt med version 2.0.50727
Virtual path vises også korrekt: /trailer

Men altså 403-fejlen siger jo egentlig bare at siden er fundet og nu får jeg så den nye fejl der. Logon er jo åbenbart paseret fint nok.

Den nye fejl indeholder bl.a.:

Stack Trace:

[HostingEnvironmentException: Failed to access IIS metabase.]
  System.Web.Configuration.MetabaseServerConfig.MapPathCaching(String siteID, VirtualPath path) +3591442
  System.Web.Configuration.MetabaseServerConfig.System.Web.Configuration.IConfigMapPath2.MapPath(String siteID, VirtualPath vpath) +9
  System.Web.Hosting.HostingEnvironment.MapPathActual(VirtualPath virtualPath, Boolean permitNull) +169
  System.Web.CachedPathData.GetConfigPathData(String configPath) +389
  System.Web.CachedPathData.GetConfigPathData(String configPath) +243
  System.Web.CachedPathData.GetApplicationPathData() +68
  System.Web.CachedPathData.GetVirtualPathData(VirtualPath virtualPath, Boolean permitPathsOutsideApp) +3536567
  System.Web.Configuration.RuntimeConfig.GetLKGRuntimeConfig(VirtualPath path) +189

Jeg ved ikke om det siger dig noget, eftersom dit jo virker. Men altså jeg aner ikke hvad jeg skal gøre lige nu.