Avatar billede Syska Mester
28. november 2007 - 18:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hurtig insert af mange rows

Hey,

Jeg har følgende fil ...
http://s1.travian.com/map.sql

Som jeg skal have indsat i min table ... der er nogle fejl som at mssql ikke kan håndtere den måde 'x_world' står skrevet deri ... men det kan en søg og erstat lave om på ...

Regner med at lave et C# program som skal smide det ind ... men hvordan laver jeg dem mest hurtige og optimale insert af alle de rows ?

Jeg er meget lost ... pt, tager det flere mins ... hvilket ikke er fedt ...

// ouT
Avatar billede Syska Mester
28. november 2007 - 18:50 #1
2 små side spørgsmål ...

Er en Primary Key automatisk et Index ... ? Eller skal det oprettes ved siden af?

I Sql Server Management ... kan indexes oprettes sammen? Hvad er fordel ulempe her? Kommer det an på hvordan man laver sin queries? Dvs ... laver en ORDER BY col1, col2 ? Er det så her det er en fordel ?
Og hvis man så laver en ORDER BY kun_en_col, skal det så laves som et index med kun 1 kolonne?

// ouT
Avatar billede Syska Mester
28. november 2007 - 21:34 #2
well ... bare spring de 2 sidste spm over ... fandt svaret på http://www.databasejournal.com/features/mssql/article.php/1443581

Angående det første ... fjernede index ... derefter en:
insert into table1 (cols) select cols from table2

// ouT
Avatar billede teepee Nybegynder
29. november 2007 - 10:38 #3
hvis du kan exportere til noget andet end insertscripts (eks. kommasepareret), så kan du få DTS til at loade dem hurtigere for dig.
Avatar billede Syska Mester
29. november 2007 - 11:24 #4
nope ... kan jeg ikke ... eneste jeg får er den fil ....

Lader heller ikke til at det er så langsomt ...

12 mins for 500.000 records ....

Smider dem først i en table ... og så derfra over i en anden, så jeg kan smide et id mere på hvad server de kommer fra ... første table har ingen indexes eller noget ... skulle være det hurtigere ...

Så et eller andet sted er jeg sådan set tilfreds ... og så en rebuild indexes når den er færdig ... da data er readonly indtil de skal opdateres igen ....

// ouT