Avatar billede ahlforn Nybegynder
28. november 2007 - 17:44 Der er 1 kommentar

Skrifttype og farve på List Component i Actionscript 3.0

Hej

Jeg sidder med et problem der består i at jeg har brug for a ændre skrifttypen og farven på items i et List objekt. Jeg bruger ActionScript 3.0 med Flash CS3, og af en eller anden årsag har Adobes ellers så udemærkede dokumentation vist sig komplet ubruglig her. Objektet nægter simpelthen at skifte udseende lige meget hvilke metoder jeg prøver. Jeg har oprettet et nyt projekt for at teste i og indsat et List objekt.

Det ville være rigtigt fedt hvis der var nogle der havde erfaring med List Component i ActionScript 3.0 som lige sad med løsningen :)
Avatar billede barklund Nybegynder
28. november 2007 - 18:21 #1
Jeg er ret sikker på, at det foregår nogenlunde ligesom AS2-komponenterne - nemlig via UIComponent.setStyle. Og mx.controls.List nedarver selvfølgelig fra UIComponent.

Hvis du kigger her kan du se hvilke styles, som findes for mx.controls.List:

http://livedocs.adobe.com/livecycle/es/sdkHelp/common/langref/mx/controls/List.html#styleSummary

Så det er noget med:

my_list.setStyle("fontSize", 14);
my_list.setStyle("fontColor", 0xFF0000);

Det burde virke :)

Det kan også sættes via den globale style defineret andetsteds samt via CSS.

--
Morten Barklund