Avatar billede jossebarnet Nybegynder
28. november 2007 - 11:57 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

ny pc

hej eksperter

jeg står og skal ud og finde mig en ny pc. Jeg har stort set alt i min tidligere pc (harddiske, netkort, brænder, lydkort, grafikkort mm.)
Dvs jeg skal faktisk kun have kabinet, bundkort og processor.
Findes der et sted hvor man kan vælge ovenstående (kabinet, bundkort og processor) og herefter få det samlet ?? (jeg er ikke så frisk på at samle selv) evt muligheden for at de samler den helt færdig med mine egne dele.

på forhånd tak

mvh josse
Avatar billede madshammer Nybegynder
28. november 2007 - 12:11 #1
www.shg.dk kan du godt få dem til at samle de nye dele for dig, men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at samle den med dine gamle dele... det ville også være et logistisk marreridt, og en lidt for stor chance at tage mht. skader på din egen hardware... Har du ikke en kammerat, eller en bekendt der kan samle den for dig?

mvh.
madshammer
Avatar billede lablo Nybegynder
28. november 2007 - 12:11 #2
jeg vil tro at www.shg.dk kan samle delene for dig, mod noget betaling. Hvad skal du primært bruge din pc til ? (Spil, kontor ?)
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
28. november 2007 - 12:53 #3
jeg kan sagtens samle resten selv. Er bare lidt doven, og så kunne det være fedt at få ordnet det hele.
Computeren skal bruges til at lave musik samt spille spil. altså en form for multimedia pc. ser helst det er en pentium.
Nogle anbefalinger fra shg.dk hjemmeside ??
Avatar billede lablo Nybegynder
28. november 2007 - 13:35 #4
så vil jeg anbefale noget duo core 2 da der ikke er ret mange programmer der på nuværende tidspunkt understøtter quad. Tilgengæld bør du overveje en god mængde ram (4GB) og et godt grafikkort.

mit eksempel kunne se sådan ud
bundkort: ASRock - 4CORE1333-FULLHD
processor: Intel - Core 2 Duo (Conroe) Model E6550 (2.33GHz)
ram: Corsair - Quad2X 4x1024MB DDR2, PC6400 DDR800,
grafik: Asus - EN8600GT/SI/HTDP/512M, GeForce 8600GT
eksemplet er fra shg.dk

det er selvfølgelig altid lidt et religions spørgsmål, om hvordan man skal konfigurere sin pc. Den ovenstående er en allarounder som er sikret ram mæssigt hvis du skal køre spil og vista.
Avatar billede madshammer Nybegynder
28. november 2007 - 14:02 #5
Go quad, der er kun 4-500 kroners forskel...

bundkort: MSI - 975X Platinum PowerUp Edition
CPU: Intel - Core 2 Quad Model Q6600 (2.4GHz)
Kabinet: Antec - Performance One P182
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. november 2007 - 18:35 #6
Pentium er døde, du skal have core 2 duo eller helst core 2 quad.

Jeg synes klart du skal have en Quad core, de nyeste game engines understøtter det, det samme gælder nyere versioner af musik redigering, encoding/decoding software.. Så at sige der ikke er meget der understøtter det er forkert..

Du skal IKKE købe asrock bundkort, I975X er også ved at være gammelt, det skal minimum være P35 gerne X38 chipsæt, alt efter budget

Ram skal være minimum PC8500

Et RAID setup på diskene ville ikke være dumt

Hvad er budgettet?
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
29. november 2007 - 09:31 #7
madshammer:

dit setup ser ret godt ud

bundkort: MSI - 975X Platinum PowerUp Edition
CPU: Intel - Core 2 Quad Model Q6600 (2.4GHz)
Kabinet: Antec - Performance One P182

sidste spørgsmål: vil jeg kunne montere alt mit eget hardware og så burde det hele bare køre ??
er lidt i tvivl om der er noget jeg mangler at få med fra shg.dk inden jeg bestiller. eksempelvis køler.
Avatar billede madshammer Nybegynder
29. november 2007 - 10:02 #8
Jeg mener at køleren føler med processoren, men du kunne godt købe sådan en kobber ufo... Jeg ved ikke om resten af dine ting passer i, dine ram kan jo være DDR1-ram (det ville muligvis være en god idé, hvis budgettet tillader det, at anskaffe nogle nye ram, mellem 2 og 4 GB), eller dit grafikkort kan være AGP, men harddisk, brænder osv. bør passe.

mvh.
madshammer
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. november 2007 - 11:51 #9
bundkort: MSI - 975X Platinum PowerUp Edition = forældet
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
29. november 2007 - 11:57 #10
drgonzo:

ok. har du et bedre forslag til bundkort ? og syntes du ellers cpu´en (Intel - Core 2 Quad Model Q6600 2.4GHz) er ok ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. november 2007 - 13:32 #11
Core 2 Quad er et rigtig t godt valg..

Bundkort ville jeg selv tage ASUS P5k Deluxe

Ram PC8500 1066mhz

GForce 8800GT GFX

Corsair PSU VX eller TX serie

Hvis jeg selv skulle samle... Har du de Jydske dollars til det kan du gå efter et nyere ASUS kort med X38 chipsæt men det koster stadig omkring 1850kr
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
29. november 2007 - 14:54 #12
er det helt præcist dette asus bundkort du mener ?
asus P5K3/DELUXE/WIFI-AP, Intel til 1352 kr. ( jeg skal jo gerne kunne få det på shg.dk )

hvad er forskellen på det og msi - 975x platinium ??
Avatar billede madshammer Nybegynder
29. november 2007 - 15:12 #13
Her er en sammenligning: http://www.shg.dk/produkter/compare.asp?item0=311226&lokitem0=&item1=2095310&lokitem1=

Man kan ikke få MSI 975X i øjeblikket - og det kommer sikkert heller ikke tilbage, men uanset hvad ville jeg lytte til hvad drgonzo siger, han har fat i noget af det rigtige.

mvh.
madshammer
Avatar billede madshammer Nybegynder
29. november 2007 - 15:13 #14
^^copy-paste link^^
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
29. november 2007 - 15:31 #15
ok. dvs dette er sættet i kan blive enige om ??

bundkort: asus P5K64/WS
CPU: Intel - Core 2 Quad Model Q6600 (2.4GHz)
Kabinet: Antec - Performance One P182

vil godt give madshammer og drgonzo point. hvad skal jeg gøre for at give jer begge point ?
Avatar billede madshammer Nybegynder
29. november 2007 - 15:35 #16
Marker os begge, når vi begge har lagt svar, og så kan du vidst vælge fordelingen selv.
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. november 2007 - 18:32 #17
yes asus P5k deluxe er sagen. Når du har installeret det skal du nok opdatere dens BIOS og muligvis manuelt stille rammene til PC8500 hvis det er hvad du køber.
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
29. november 2007 - 18:36 #18
tak for svarene.
det var en god hjælp.