Avatar billede shamrock Nybegynder
28. november 2007 - 11:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

2 spørgsmål om if-sætninger

Hej eksperter,

Spørgsmål 1:

Hvis jeg ønsker at sende folk automatisk videre til en URL (f.eks "side2.aspx") efter de har svaret på en række spørgsmål - hvordan gør jeg så det?

Lige nu ser den sådan ud hvor den besøgende selv skal klikke sig videre.

if(spm1== "ja" && spm2 == "ja" && spm3== "nej"
    {
        lblResult.Text = "Du har svaret rigtigt på alle 3 spørgsmål. Se mere <a href="#">her</a>

Spørgsmål 2:

Hvis jeg ønsker at droppe en masse xhtml i  lblResult.Text = "" hvordan gør jeg så det nemmest?

Skal jeg erstatte alle " i min html med ' eller findes der en bedre/mere rigtig løsning?
Avatar billede shamrock Nybegynder
28. november 2007 - 11:57 #1
Og sig endelig til hvis jeg skal formulere spørgsmålene anderledes :)
Avatar billede neoman Novice
28. november 2007 - 12:15 #2
Dine spørgsmål tyder på at du forsøger at kode ASP-style i ASP.NET, og det er lissom at smide barnet ud med badevandet, fordi ASP.NET er ret meget anderledes.

Generelt - gå ind på asp.net og kig på de tutorials/videos de har derinde, og gå ind på http://www.asp.net/community/projects/ og download et simpelt starterkit - så kan du se hvordan de gængse problemer løses i ASP.NET.

Den gængse metode er at lave layout på ASPX siden(medHTML og server kontroller) og hælde data i og i fornødent omfang manipulere  server kontrollerne fra koden.

Specifikt: du kan smide en "masse" HTML ind i en Literal, som så spytter den ud på websiden, men det stritter lidt imod hele tanken om at adskille kode fra præsentation.
Avatar billede neoman Novice
28. november 2007 - 12:16 #3
Og for at få koden til at gå fra en side til en anden så findes der Response.Redirect("den_nye_url")
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2007 - 12:53 #4
Eller Server.Transfer :=)
Avatar billede shamrock Nybegynder
28. november 2007 - 15:54 #5
Tak for hjælpen...

Det virker som om at Response.Redirect linker 100% hvor Server.Transfer stadig beholder url'en (default.aspx)oppe i addresselinien... (?)

Hvis i begge smider et svar så skynder jeg mig at give point :)

PS, forstår vist ikke helt forskellen på .NET  ASP.NET  ASPX  og  ASP-style og alle de begreber :)
Avatar billede neoman Novice
28. november 2007 - 17:59 #6
"PS, forstår vist ikke helt forskellen på .NET  ASP.NET  ASPX  og  ASP-style og alle de begreber :)" - desto mere grund til at lave nogle tutorials og kigge på de fungerende løsninger som de starterkits jeg henviste til
Avatar billede saudoo Nybegynder
28. november 2007 - 19:45 #7
Du kunne også have en placeholder eller et panel som du som standard havde sat til visible="false" og, og hvis ifsætningen retunerer true, så sætter du visible="true"