Avatar billede pote Nybegynder
27. november 2007 - 14:27 Der er 2 løsninger

C5 ver 4.0 og adgangskontrol

Ifølge "Factsheet om sikkerhed" pkt. 3.3 bør den enkelte brugers adgang til C5 være beskyttet med password.
Ved Windows Authentication aktiveret
har jeg det problem, at når jeg forsøger at indtaste password på en bruger, der er oprettet som domain\bruger, får jeg meddelse:
"Gammel password forkert".
Forslag til hvordan kommer jeg videre med at beskytte min C5 adgang efterlyses!
Password på Supervisor virker ok.
Avatar billede Broholm Novice
27. november 2007 - 14:30 #1
Du kan ikke sætte password på brugere i C5 4.0. Kun på supervisor. Der er fejl i dokumentationen.
Avatar billede mariaf Juniormester
27. november 2007 - 18:04 #2
Adgangen til C5 styres af Windows authenticaion og ikke af C5. Dermed styrer du hvilke brugere, der har adgang til C5, og det bruger så deres windows-login til at komme ind på. Lidt på samme måde som adgang til øvrige filer - har de adgang, skal de ikke taste password og har de ikke, så kommer de slet ikke ind.