Avatar billede t43 Nybegynder
27. november 2007 - 11:55 Der er 4 kommentarer

Kan ikke finde resourcebundle ved JUnit

Når jeg kører min ant junit task, får jeg følgende fejl:
MissingResourceException: Can't find bundle for base name business_exceptions.properties

Denne fejl optræder ikke under normal afvikling af applikationen. Hvordan kan jeg sætte min property fil på classpath så ant og Junit kan finde filen?

Min ant task ser således ud:

        <junit printsummary="withOutAndErr" dir="." fork="no"
            haltonerror="no" haltonfailure="no" maxmemory="512M"
            showoutput="yes">

            <classpath refid="master-classpath" />
            <formatter type="xml" usefile="yes" />

            <batchtest todir="${local.test.reports}">
                <fileset dir="${src.test}">
                    <include name="**/*.java" />
                </fileset>
            </batchtest>
        </junit>

og det classpath jeg refererer til:

    <path id="master-classpath">
        <fileset dir="${lib.dir}">
            <include name="*.jar" />
        </fileset>
        <pathelement path="${web.dir}/WEB-INF/classes" />
    </path>

Det hele afvikles fint ok, men koden kaster altså en exception idet den forsøger at hente business_exceptions.properties.

Det kan godt være at fejlen er en helt anden, men .... det ligner jo noget med ant, junit og at property filerne ikke findes.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2007 - 15:28 #1
Har du proevet fork="yes" ?

(jeg har saa daarlige erfaringer med fork="no" at det altid er mit foerste forslag)
Avatar billede t43 Nybegynder
27. november 2007 - 15:54 #2
Ja, jeg har prøvet med fork="yes" og har rettet det tilbage til det igen nu hvor du påpeger det.

Det løser dog ikke problemet. Jeg har googlet en del på det, ham her har vist samme problem:
http://forum.java.sun.com/thread.jspa?threadID=467828&messageID=2153881
Avatar billede t43 Nybegynder
27. november 2007 - 15:57 #3
Jeg kan tilføje at mine propterty filer ligger i roden af min bin folder i projektet.
Avatar billede t43 Nybegynder
28. november 2007 - 12:33 #4
Har fundet en løsning - problemet havde faktisk ikke noget med Junit og classpath at gøre.