Avatar billede svelmoe Nybegynder
27. november 2007 - 11:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

gloet mig blind på query

$projekt = $_SESSION['projekt'];
mysql_query("INSERT INTO $projekt (ak_bygning, ak_etage, ak_rumnr, type, overflade, bredde, dybde_min, dybde_max, hoejde, sokkel, diameter, kommentar, pic, thumb)" . "VALUES ('$ak_bygning', '$ak_etage', '$ak_rumnr', '$type_ins', '$overflade_ins', '$bredde', '$dybde_min', '$dybde_max', '$hoejde', '$sokkel', '$diameter', '$kommentar', '$pic', '$thumb')") or die(mysql_error());

giver:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '(ak_bygning, ak_etage, ak_rumnr, type, overflade, bredde, dybde_min, dybde_max, ' at line 1
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. november 2007 - 11:48 #1
Din variabel $projekt er nok tom.
Avatar billede nielle Nybegynder
27. november 2007 - 11:49 #2
Prøv med:

$projekt = $_SESSION['projekt'];
$sql = "INSERT INTO $projekt (ak_bygning, ak_etage, ak_rumnr, type, overflade, bredde, dybde_min, dybde_max, hoejde, sokkel, diameter, kommentar, pic, thumb)" . "VALUES ('$ak_bygning', '$ak_etage', '$ak_rumnr', '$type_ins', '$overflade_ins', '$bredde', '$dybde_min', '$dybde_max', '$hoejde', '$sokkel', '$diameter', '$kommentar', '$pic', '$thumb')":
echo "DEBUG: $sql<br>";
mysql_query($sql) or die(mysql_error());
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. november 2007 - 11:49 #3
Prøv:

  $sql="INSERT ...";
  mysql_query($sql) or die(mysql_error()." $sql");
Avatar billede svelmoe Nybegynder
27. november 2007 - 11:58 #4
ja den var tom :) tak begge to..

læg et svar :)
Avatar billede svelmoe Nybegynder
27. november 2007 - 12:03 #5
næ nu får den ikke pic og thumb med
Avatar billede svelmoe Nybegynder
27. november 2007 - 12:05 #6
eller jo.. første gang
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. november 2007 - 12:07 #7
Ingen point til mig, tak.

Hvis nogle af dine variabler er tomme, må du jo undersøge hvor deres værdier kommer fra.
Avatar billede svelmoe Nybegynder
27. november 2007 - 12:10 #8
jeps, tror jeg har fundet fejlen. tak
Avatar billede svelmoe Nybegynder
27. november 2007 - 12:29 #9
neille læg et svar for point
Avatar billede nielle Nybegynder
27. november 2007 - 12:43 #10
Svar :^)