Avatar billede qualon1 Nybegynder
26. november 2007 - 20:09 Der er 21 kommentarer

Problemer med tommer tegn

Hej

Jeg prøver på at lave et system hvor man kan vælge noget fra en select boks, og så kommer der nogle under valgmuligheder frem. Disse undermuligheder henter den via xml data fra serveren. Mit problem er imidlertid at tomme tegn (") ikke vises rigtig. Den henter data ud fra en tabel hvor det står rigtig.
Strukturen ses her:

CREATE TABLE `jobopt` (
  `jobopt_id` int(10) NOT NULL auto_increment,
  `jobopt_type` varchar(20) NOT NULL default '',
  `jobopt_name` varchar(100) NOT NULL default '',
  `jobopt_rel` text NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`jobopt_id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=16 ;

Måden jeg laver xml dataen

header ('content-type: text/xml');
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate, max-age=0");
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");
header("Pragma: no-cache");
header('Content-Disposition: inline; filename=xml_' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '.xml');
echo '<?xml version="1.0"?>
';
echo "<root>
";
echo "<pricegroup>
";

echo "    <option>
        <value>".$Row['price_id']."</value>
        <name>".utf8_encode($Row['price_name'])."</name>
    </option>
";
echo "</root>
";

Når den udskriver det bliver det sådan her:
<option>
  <value>110</value>
  <name>20,1-30&#148;</name>
</option>

Men den burde jo udskrive tommer tegnet rigtigt. Nogen der kan hjælpe mig? er virkelig lost med det her
Avatar billede yHec Novice
26. november 2007 - 23:56 #1
Avatar billede qualon1 Nybegynder
27. november 2007 - 07:59 #2
nej har ikke lige prøvet den funktion, men det hjælper heller ikke så meget da det er javascript der modtager koden og ikke php. Så den skal encodes rigtig når xml dataen generes vil jeg tro
Avatar billede yHec Novice
27. november 2007 - 15:22 #3
Prøv således:
echo "    <option>
        <value>".$Row['price_id']."</value>
        <name>".utf8_encode(html_entity_decode($Row['price_name']))."</name>
    </option>
";

/y
Avatar billede yHec Novice
28. november 2007 - 15:38 #4
Virker det?

/y
Avatar billede qualon1 Nybegynder
28. november 2007 - 16:15 #5
nej det virker endnu ikke.. ved ikke hel va der sker :S
Avatar billede yHec Novice
28. november 2007 - 16:51 #6
Har du noget du kan vise frem? Fx fejlemeldinger mm?
Avatar billede qualon1 Nybegynder
28. november 2007 - 17:01 #7
nej det er stadig det med den bare viser en firkantet boks istedet for tommertegnet
Avatar billede yHec Novice
28. november 2007 - 17:15 #8
Og din side er UTF-encoded? Hvad står der i din header? Prøv evt. at fjerne uft8_encode.

/y
Avatar billede qualon1 Nybegynder
28. november 2007 - 17:32 #9
jeg utf encoder de enkelte, ikke hele siden ?
Avatar billede yHec Novice
28. november 2007 - 18:20 #10
Hvordan encoder du så siden? Det skal jo helst være det samme, både side og data!

/y
Avatar billede qualon1 Nybegynder
28. november 2007 - 22:05 #11
jeg har kun det du ser, så ved ikke hel hva du mener med at encode siden. Har nogle header sat, men der skal måske sættes en encoding?
Avatar billede yHec Novice
28. november 2007 - 22:13 #12
Har du prøvet at fjerne uft8_encode?
/y
Avatar billede qualon1 Nybegynder
29. november 2007 - 08:06 #13
ja siger den at XML data ikke kan vises
Avatar billede yHec Novice
29. november 2007 - 14:28 #14
Hmmmmm, har du en fejlmelding, du kan vise?
Avatar billede yHec Novice
04. december 2007 - 22:24 #15
Hvad sker der her?
Avatar billede qualon1 Nybegynder
05. december 2007 - 08:02 #16
hov undskyld kom hel væk fra det. Der er som sådan ikke en fejlmeddelse, kun den internet explorer viser? er det den du gerne vil se?
Avatar billede yHec Novice
05. december 2007 - 15:53 #17
Øhhhhh, ja
Avatar billede qualon1 Nybegynder
05. december 2007 - 16:01 #18
forstår ikke hel hvad fejlen kan bruges til, men her er den:

XML-siden kan ikke vises
XML-kan ikke vises ved hjælp af typografiarket XSL. Ret fejlen, og klik derefter på knappen Opdater, eller prøv igen senere.

--------------------------------------------------------------------------------

Der blev fundet et ugyldigt tegn i tekstindholdet. Der opstod en fejl under behandling af ressourcen 'http://domæne...

  <text>10-20

det der burde stå der er jo <text>10-20"</text>
Avatar billede qualon1 Nybegynder
05. december 2007 - 16:02 #19
nb det er når utf8_encode er slået fra
Avatar billede nielle Nybegynder
10. december 2007 - 18:43 #20
Måske et dumt spørgsmål, men har du prøvet at skrive &quot; i stedet for "?
Avatar billede qualon1 Nybegynder
10. december 2007 - 21:08 #21
har lige prøvet &quot; og det ser umildbart ud til at virke. Problemet er dog at alt andet skal utf8_encodes og når &quot; bliver det så er resultatet det samme