Avatar billede jannikf Nybegynder
26. november 2007 - 15:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bruge id fra en tabel til at udtrække data fra en anden

Hej alle

Jeg sidder lige nu med en mindre opgave i .net og kan simpelthen ikke komme videre. Jeg er helt ny med .net og C#, så jeg tænker at det muligvis ikke er så svært et spørgsmål. Det jeg vil kunne gøre, det er at trække en masse id'en fra én tabel og så trække alle recordsets ud i en anden tabel hvor id'et passer tabellens id.

Databasen hedder servicedesk og tabellerne hedder hhv. workorderstates og workorder.

Jeg kan fint trække de korrekte data ud fra workorderstates, men hvordan viderefører jeg dem til workorder?

Det skal lige siges at jeg skriver siden i C#.

Sig endelig til hvis I mangler flere informationer.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2007 - 15:15 #1
SELECT * FROM workorder WHERE id IN (SELECT id FROM workorderstates WHERE ...)

eller

SELECT * FROM workorder JOIN workorderstates ON workorder.id=workorderstates.id WHERE ...
Avatar billede jannikf Nybegynder
26. november 2007 - 15:20 #2
Takker for hurtigt svar.

Det skal lige siges at jeg bygger siden i Visual Studio og er derfor lidt i tvivl om hvor dette skal skrives henne?

Jeg kan se at dette er select strengen til udtræk af id og en masse andet fra workorderstates:

<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server"
        ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:servicedeskConnectionString %>"
        onselecting="SqlDataSource1_Selecting"
        SelectCommand="SELECT * FROM [WorkOrderStates] WHERE (([NOTIFICATIONSTATUS] = @NOTIFICATIONSTATUS) AND ([STATUSID] = @STATUSID) AND ([OWNERID] = @OWNERID))">

Men hvordan tilpasses denne? Jeg er helt på bare bund hvad dette angår, så jeg håber du bærer over med det.
Avatar billede jannikf Nybegynder
26. november 2007 - 15:50 #3
SELECT Title FROM WorkOrder WHERE WorkOrderId IN (SELECT WorkOrderId FROM [WorkOrderStates] WHERE OwnerId = 2706 AND NotificationStatus = 'REQ_REPLY' and StatusId = 1)

Det virker!!

Tusind tak for hjælpen. Indryk venligst et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2007 - 15:56 #4
ok