Avatar billede mbirk1970 Nybegynder
26. november 2007 - 10:41 Der er 7 kommentarer

code i excel

Hej

Leder med lys og lygte efter nogen, som kan hjælpe mig, er selv en habil bruger af excel, som regneark, men det som jeg skal bruge hjælp til er at få excel til at arbejde automatisk, som f.eks hvis de otte felter er under 7, og de fem er så gør dette, håber at det er forståligt, hvad jeg søger.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede guden_gunde Nybegynder
26. november 2007 - 10:54 #1
du har brug for liiige at uddybe dig noget mere, for det er temmelig kortfattet.. :)
Avatar billede jlemming Nybegynder
26. november 2007 - 11:12 #2
Man kan komme rigtigt langt med: Hvis(),
ellers tryk på "fx" til venstre for formel linien så får du alle mulighederne op.
Avatar billede mbirk1970 Nybegynder
26. november 2007 - 12:22 #3
Hej

Det er ikke nemt at forklare, men jeg arbejder med denne linie =IF(AND(COUNT($T$5:$T$50)<1,$E$2="In Play",H5<=1.7,H5<>""),"BACK","") jeg har et regneark som importere data, der vil jeg gerne have regnearket til at back når h5 er 1.70 eller mindre, synes ikke helt denne linie virker, og vil gerne have den udbygget til at hvis h5 er under 1.70 og hele resten af række h er over 3.00 så back. til at starte med, der er en opgave mere jeg ønsker koblet på, men er slet ikke klar over om det er muligt, for kan ikke komme videre og har minimal indsigt i disse coder.

Håber det hjælper

Men tak for respons
Avatar billede oyejo Nybegynder
26. november 2007 - 21:27 #4
Et lite eksempel som du kan lime inn i en vba-modul.

Sub Makro1()

    ' Eksempel 1
    If Range("D5").FormulaR1C1 = "7" And Range("D6").FormulaR1C1 = "7" Then
        'På denne linje kan du skrive hva som skal sje
        MsgBox " Celle D5 og D6 er begge lik 7"
    End If

    ' Eksempel 2
    If Range("D5").FormulaR1C1 < "7" And Range("D6").FormulaR1C1 < "7" Then
      'På denne linje kan du skrive hva som skal sje
        MsgBox " Celle D5 og D6 er begge mindre enn 7"
    Else
        MsgBox "Minst en av cellene D6 og D7 er 7 eller større"
    End If
End Sub
Avatar billede oyejo Nybegynder
26. november 2007 - 21:39 #5
Avatar billede mbirk1970 Nybegynder
26. november 2007 - 22:11 #6
mange tak for hjælpen, vil prøve at kigge senere.
Avatar billede jlemming Nybegynder
02. januar 2008 - 10:59 #7
husk at lukke dit spørgsmål, evt ved at du selv ligger et svar og accepter