Avatar billede sark Nybegynder
12. juni 2001 - 02:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

et inputfelt 2 knapper

<form name=\"search\" method=\"get\" action=\"\">
<input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"search\">
  <input type=\"text\" name=\"searchquery\" style=\"border:1 solid;background-color:#ffffff;color:#000000;font-family:tahoma,verdena,arial;font-size:12px\" size=27><br>
  <input type=image src=\"../gfx/icon/s1_up.gif\" value=\"search\" alt=\"asp\" border=\"0\" name=\"asp\" onFocus=\"this.blur()\">
  <input type=image src=\"../gfx/icon/s2_up.gif\" value=\"php\" name=\"php\" onFocus=\"this.blur()\" alt=\"php\">
</form>

Hvordan for jeg så denne til at lave ne variabel der siger om det er asp eller php der er trykket på ??

eks fil.fil?navn=php
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. juni 2001 - 02:46 #1
<form name=\"search\" method=\"get\" action=\"\">
<input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"search\">
<input type=\"hidden\" name=\"hidden2\" value=\"\">      <!-- nyt extra felt -->
  <input type=\"text\" name=\"searchquery\" style=\"border:1 solid;background-color:#ffffff;color:#000000;font-family:tahoma,verdena,arial;font-size:12px\" size=27><br>
  <input type=image src=\"../gfx/icon/s1_up.gif\" value=\"search\" alt=\"asp\" border=\"0\" name=\"asp\" onFocus=\"this.blur()\"
onclick=\"this.form.hidden2.value=\'han trykked på ASP\';\">

  <input type=image src=\"../gfx/icon/s2_up.gif\" value=\"php\" name=\"php\" onFocus=\"this.blur()\" alt=\"php\"
onclick=\"this.form.hidden2.value=\'han trykked på PHP\';\">
</form>

lave en onclick event på de to knapper der gemmer ID-info i et ekstra hidden felt som ovenfor.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. juni 2001 - 02:50 #2
svar
Avatar billede sark Nybegynder
12. juni 2001 - 03:10 #3
Det virkede sq :-) Takker mange gange for din hjælp, og værsågo\', her får du de 100 point