Avatar billede donh Nybegynder
25. november 2007 - 17:43 Der er 3 kommentarer

Kan ikke køre javascript i PHP "if" sætning

Jeg har en Javascript funktion ( openPopup() ) jeg gerne vil køre i en PHP "if" sætning... men af en eller anden årsag, så duer det ikke. Funktionen står i head'en, og kan åbenbart ikke aktiveres som jeg har gjort det her i den følgende kode :
...
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
<link href="main.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" />
<script type="text/javascript" language="javascript">

function openPopup() {
var elem = document.getElementById("popup");
elem.style.display= "block";
}

function closePopup() {
var elem = document.getElementById("popup");
elem.style.display= "none";
}

</script>

</head>

<body>

<?
    // Not logged in, but tryed = failure.. So error massage
if($message != ""){
    ?>
    <script language="javascript">
    openPopup();
    </script>
    <?
    }
    ?>

<div id="popup">
    <?
    echo $message;
    ?>
    <input type="button" value="close" onClick="closePopup()">
</div>

</body>
...

Er der nogen der kan hjælpe mig med en løsning??

På forhånd mange tak!
Avatar billede roenving Novice
25. november 2007 - 17:59 #1
Ændr kaldet til:

    ?>
    <script type="text/javascript">
      window.onload = function(){openPopup();};
    </script>
    <?

-- jeg tror nemlig at kaldet når at komme før elementet er fuldt initialiseret, og så kan du ikke få fat i dets (style-)properties !-)
Avatar billede donh Nybegynder
25. november 2007 - 18:41 #2
hmmm.... men alligevel ikke. Prøv at kigge her http://www.tylers.dk/Moviebattle/index.php

Og tryk på den orange login knap øverst til højre uden at taste brugernavn og kode. Så kommer der ganske rigtigt en popup div nu, men desværre forsvinder alt indhold bagved div'en. Meningen er bare, at popup div'en bare skal lægge sig ovenpå alt det andet!. Har du en idé til det?
Avatar billede w13 Novice
25. november 2007 - 20:02 #3
Det har tilsyneladende ikke noget med den kode, du viser os, så vidt jeg kan se.